Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com 20 MINUTS - Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola: ´Vacances amb deures o sense ells, on està el límit?´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

20 MINUTS - Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola: "Vacances amb deures o sense ells, on està el

20 MINUTS  - Joan Gamero: "Vacances amb deures o sense ells, on està el límit?"  17/07/2019

 Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > 20 MINUTS  - Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola: "Vacances amb deures o sense ells, on està el límit?"


Joan Gamero Gómez

Vocal de Pedagogia i Escola
Col·legi de Pedagogs de Catalunya






20 MINUTOS  - Joan Gamero: "Vacances amb deures o sense ells, on està el límit?"  per Juan Ignacio F. Herruzo

“Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, rebutja el terme 'deures', ja que sona com a obligació, mentre que l'estiu es relaciona amb vacances. En conseqüència, prefereix parlar de 'tasques' ó ' treballs d'estiu'.

Els experts destaquen que, si els nens realitzen deures durant l'estiu, han d'estar personalitzats segons les necessitats de cadascú. 'No serveixen de res les típiques bateries de 50 problemes que manen els professors a tota la classe al juny per fer a l'estiu', afirma Gamero. A més, el pedagog explica que és fonamental temporitzar el treball: 'Si és necessari repassar les restes durant les vacances, no serà útil fer-ho els últims cinc díes, sinó durant tot el mes'.

Així mateix, el pedagog Joan Gamero anima als pares a acompanyar als seus fills en aquestes activitats culturals: 'Mentre el nen llegeix, és recomanable que els pares també ho facin, ja que són un mirall per ell'.

Independentement de la presència o no de deures durant l'estiu, els experts en educació insisteixen en la necessitat de que els nens juguin. 'Els jocs són necessaris per al desenvolupament dels nens. Per mitjà d'ells, aprenen a compartir i a relacionar-se amb altres', expressa Gamero.

Igualment, el pedagog Joan Gamero reforça les paraules de la professora de secundària: 'Existeix un diferència clara entre un nen que no aprova una assignatura en segon de primària i aquell que suspèn Matemàtiques en tercer de ESO perquè no ha estudiat. En aquest últim cas, l'adolescent haurà de realitzar a l'estiu tot el treball que no ha portat a terme des de setembre"

Data de publicació: 17/7/2019