INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia Laboral i d´Empresa
NdP - PEDAGOGIA A L'EMPRESA: EXPERIÈNCIES DE TRANSFERÈNCIA
PEDAGOGIA A L'EMPRESA: EXPERIÈNCIES DE TRANSFERÈNCIA
En
el marc dels espais de transferència de coneixement derivat de la
pràctica pedagògica en l’àmbit professional, ha tingut lloc aquesta
píndola pedagògica on s’ha posat en valor el rol i les competències de
la pedagogia en entorns empresarials, ja siguin públics o privats.
Concloent que els pedagogs i pedagogues són professionals que fan
créixer les persones i en conseqüència milloren les organitzacions.
- El Col·legi de Pedagogs aposta fort per la promoció del perfil del Pedagog/a en les organitzacions, públiques o privades, més enllà dels perfils tradicionals escolars i/o socials.
- Buscar i desenvolupar professionalment. Ensenyar el què, el com i el perquè de l’organització, abordar la desvinculació i retenir l’experiència com un valor... són punts forts del Pedagog/a en l’empresa.
- La idoneïtat del perfil del/de la Pedagog/a dins l’empresa, es manifesta en fer créixer la persona i evidenciar com això repercuteix en fer millor l’organització.
- El Pedagog/a és creatiu i comunicador, i en entorns empresarials és més patent, cal que sàpiga plasmar i difondre les seves creacions, per generar cultura pedagògica en l’empresa.
Barcelona, 15 de maig de 2019
S’ha
comptat amb professionals experts en contextos empresarials, com Magda
Vila (pedagoga, responsable de Comunicació i Formació de la Gerència de
Serveis Comuns de la Generalitat a Girona i professora associada a la
UdG), Rubén Gómez (pedagog, tècnic de RRHH a Volkswagen Group Services, especialista en selecció) i Albert Adam (pedagog,
cap de la Unitat de Desenvolupament Professional de la Gerència de
Tarragona de l'Institut Català de la Salut i professor col·laborador a
la URL).
Conxi Reig, vocal de Pedagogia i Empresa
del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, que ha conduït la sessió ha
plantejant als experts qüestions com: en l’àmbit de l’empresa, on
pot estar el/la pedagog/a?; cóm és l’oferta laboral per als pedagogs en
aquest àmbit?; cóm es desenvolupa la tasca, com a pedagog, dins de
l’empresa?; cóm es podria resumir quines són les funcions com a
pedagog/a dins l’empresa?, entre d’altres que han orientat el
diàleg, a partir de les seves experiències, del que a continuació el
destaca el més rellevant.
Magda Vila ha comentat la vàlua
de la seva qualificació com a pedagoga per a tasques de planificació, de
comunicació dins del seu àmbit professional, considerant-la, a més,
molt adient en perfils professionals que hagin de tenir certa
transversalitat dins de l’organització. Tot i que, per exemple, a la
Generalitat existeix un Cos de Pedagogs, l’àmbit funcional dels pedagogs
pot estendre’s molt més enllà, atès que moltes places de
l’Administració venen definides per la seva funció i no tant pel perfil
acadèmic que hi dona accés.
Rubèn Gómez ha comentat el
valor afegit que el pedagog/a pot aportar a l’empresa complementari a
d’altres perfils que habitualment ja hi són. Concretament, en l’àmbit
dels recursos humans, aspectes com la selecció de talents, elaboració de
plans de carrera, currículums professionals, formació, planificació i
l’adaptació organitzativa al canvi. Ha fet èmfasi en la necessitat de
més acostament de la formació inicial del/de la pedagog/a amb el món de
l’empresa i en el valor del perfil pedagògic com a orientador de la
presa de decisions dins de l’empresa, en els àmbits de la seva
competència.
Albert Adam ha comentat la seva visió del/de
la pedagog/a com a facilitador, algú que fa que les coses passin, en
la gestió de talents i en els processos d’aprenentatge en l’empresa. Per
a ell la tasca en l’àmbit dels recursos humans té molt més de pedagogia
que d’altres branques, però és necessari que el/la pedagog/a cregui en
ell mateix, en la vàlua d’allò que pot aportar, que documenti i valori
la seva aportació dins de l’organització, doncs això li oferirà una
informació útil que dona compte de la rellevància de la seva aportació,
la qual, d’altra manera pot romandre desapercebuda i infravalorada.
Conxi
Reig conclou agraint la generositat dels ponents per compartir les
seves experiències amb els assistents en un context on, d’una banda el
pedagog/a no coneix suficientment i li fa respecte i, d’altra, les
empreses no coneixen la potencialitat del pedagog/a.
Reig finalitza destacant les idees que han sortit a la sessió fruit de l’intercanvi i debat entre ponents i assistents:
- La idoneïtat del perfil del/de la pedagog/a en els processos d’organització dins l’empresa
- La Pedagogia ajuda a créixer la persona i evidenciar com això repercuteix en fer millor l’organització.
- El paper del/de la pedagog/a com a orientador en el món laboral i professional.
- La importància de quantificar el valor de la tasca i saber comunicar aquest valor perquè dona una idea de la rendibilitat de la tasca del/de la pedagog/a i de la necessitat d’incorporar aquest perfil dins de l’empresa.
- Insuficiència de connexió entre la formació dels pedagogs/gues i el món empresarial. Els pedagogs/gues haurien de saber comunicar-se i integrar-se dins dels entorns empresarials.
- Els Pedagogs/gues, estratègics en la relació persones-empresa.
- És important escriure, difondre i valorar les solucions que el pedagog/a aporta en la seva tasca professional dins l’empresa.
- En el món empresarial la pedagogia està en un altre pla, és poc visible. Cal fer evident el rol que la pedagogia hi pot jugar i que es comenci a guanyar presència.
Col·legi de Pedagogs de Catalunya - www.pedagogs.cat
_________________________________________________________________
PÍNDOLA PEDAGÒGICA A COPEC BARCELONA
PEDAGOGIA A L'EMPRESA: EXPERIÈNCIES DE TRANSFERÈNCIA
La Vocalia de Pedagogia i Empresa us convida a la Píndola Pedagògica "Pedagogia a l'Empresa: Experiències de transferència" el proper 15 de maig de 18 a 20 hores a COPEC BARCELONA.
PRESENTACIÓ
La pedagogia en les empreses és una gran desconeguda, tant per part dels que contracten com per part dels professionals de la pedagogia. Tanmateix la pedagogia en les empreses aporta la mirada pedagògica des d'on abordar el capital humà des del talent, el clima, la comunicació, les relacions, la qualitat, la transferència de coneixement...
Està
adreçada a titulats i estudiants en pedagogia i/o psicopedagogia que
treballin en l'empresa o que estiguin interessats/des en debatre el rol
del pedagog/a i del psicopedagog/a en les organitzacions.
OBJECTIU
Aquest píndola pedagògica té
per objectiu identificar, visibilitzar i donar a conèixer la vàlua del
pedagog/a i del psicopedagog/a en les empreses.
CONTINGUT
La sessió es farà mitjançant un diàleg entre 3 pedagogs/gues i psicopedagogs/gues que treballen en l'empresa, des d'on s'abordarà:
- Funcions i Perfil del pedagog/a, psicopedagog/a en l'empresa
- Diferència entre el pedagog/a o psicopedagog/a que treballa a l'empresa en relació al pedagog/a més clàssic.
PONENTS
- Magda Vila Figareda, pedagoga, responsable de Comunicació i Formació de la Gerència de Serveis Comuns de la Generalitat de Girona i professora associada de Pedagogia a la Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG.
- Rubén Gómez Cid-Fuentes, pedagog, màster en Recursos Humans, tècnic de RH a Volkswagen Group Services, especialista en selecció.
- Albert Adam Morell, pedagog (especialitat Pedagogia Social), postgrau en Formació i Desenvolupament del Capital Humà, cap de la Unitat de Desenvolupament Professional de la Gerència Territorial del Camp de Tarragona de l'Institut Català de la Salut i professor col·laborador al màster de RH de la URL.
- Conxi Reig Sansó, pedagoga i logopeda, vocal de Pedagogia i Empresa, professora de la Facultat d'Educació de la UB.
DATA, HORARI I LLOC
- Dimecres 15 de maig de 2019, de 18:00h. a 20:00h., a la seu de COPEC BARCELONA - Avda. Mistral, 20Bis, ent. 2a 08015 Barcelona -.
Data de publicació: 15/5/2019