Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com EL PAÍS - Victòria Gómez, vicepresidenta: ´Deures, un problema de quantitat o de qualitat?´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

EL PAÍS - Victòria Gómez, vicepresidenta: "Deures, un problema de quantitat o de qualitat?"

EL PAÍS - Victòria Gómez: "Deures, un problema de quantitat o de qualitat?"  13/03/19

 Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > EL PAÍS - Victòria Gómez, vicepresidenta: "Deures, un problema de quantitat o de qualitat?"


Victòria Gómez Serés

Vicepresidenta
Col·legi de Pedagogs de Catalunya




EL PAÍS - Victòria Gómez: "Deures, un problema de quantitat o de qualitat?"  

"'Les jornades dels nens semblen les d'un superexecutiu', resumeix Victòria Gómez Serés, mestra, doctora en pedagogia i vicepresidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. Les hores que passen a l'aula s'estiren amb activitats extraescolars que després s'allarguen amb tardes davant el llibre i el quadern a casa. Mentre, el temps per descansar s'esfuma, sepultat sota problemes de matemàtiques i oracions que analitzar per llengua."

"El problema, segons apunta Victòria Gómez Serés, és que moltes vegades es plantegen com una extensió d'allò que no ha donat temps a fer a classe. 'Haurien de servir per motivar a l'alumne i no ser una tasca que es posa perquè el professor s'ha passat 45 minuts de la classe explicant-ho i no té temps de fer les activitats a l'aula', critica l'experta."

“'Hi ha nens que precisen d'un reforç, pel que necessiten activitats per recordar allò après. D'altres s'avorreixen a classe i el que necessiten són reptes i jocs als quals no hagin de pensar', exemplifica Victòria Gómez Serés. 'Manca una mica d'imaginació al poder. Els deures han de ser un guant a mida'."


Data de publicació: 13/3/2019