INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
EL PAÍS - Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola: "Alguns governs autonòmics comencen a impedir qu
EL PAÍS - Joan Gamero - "Alguns governs autonòmics comencen a impedir que els col·legis separin als múltiples" 11/11/18
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
EL PAÍS - Joan Gamero - "Alguns governs autonòmics comencen a impedir que els col·legis separin als múltiples"
"Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola del Col·legi de Pedagogs de Catalunya i director i cap del Departament de Mediació a l'escola L’Oreig de Pallejà, aposta pels matissos en una qüestió en la què, assenyala, 'ni tot és blanc ni tot és negre'. Gamero es basa en la seva experiència personal (12 cursos com a director i 20 com a docent) al seu centre, on els múltiples no tenen més opció que compartir aula perquè nomes hi ha una sola línia d'Infantil, per assenyalar que "no els perjudica en absolut". Tot i això considera que tampoc té per què ser negatiu separar-los de classe si els hi va bé 'tot i que no així d'escola'.
"En qualsevol cas, entén l'especialista que aquesta 'no és una qüestió en la què s'hagi d'estar a favor o en contra'. És suficient, sosté, amb 'escoltar als pares' que 'han d'exercir la seva llibertat d'elecció'. En la seva opinió 'té tot el sentit' que aquests germans comparteixin classe, 'menys a l'adolescència, on sí necessiten reforçar la seva propia identitat', ja que si els nens volen estar junts, es buscaran als esbarjos. 'Per què separar-los cinc hores si la resta del dia estan bé junts?'. I en el cas que sorgeixin problemes quan comparteixen aula 'haurà d'intervenir el departament de psicopedagogia del centre, perquè serà símptoma de que alguna cosa no va bé', afirma. L'educació, sosté Gamero, 'és una balança en la què allò conceptual i allò emocional han d'estar al 50%'".
Data de publicació: 11/11/2018