Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com PARLAMENT COINAUGURACIÓ MÀSTER CRIANÇA 0-3 UB | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Presidència > Parlaments actes

PARLAMENT COINAUGURACIÓ MÀSTER CRIANÇA 0-3 UB

PARLAMENT COINAUGURACIÓ

MÀSTER CRIANÇA 0-3 I ATENCIÓ SÒCIOEDUCATIVA (BIENNI 2017-2019)

POSTGRAU CRIANÇA 0-3 I BENESTAR FAMILIAR (CURS 2017-2018)

FACULTAT D’EDUCACIÓ UB 05/10/2018

Bona tarda, és un plaer tornar a ser aquí a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, avui DIA DEL DOCENT, en un entorn acadèmic amb docents i discents.

És un plaer estar amb les companyes de la taula inaugural, representants d’Institucions rellevants en l’àmbit pedagògic i social que ens ocupa: Carme Panchon, sotsdirectora de UDP-ICE de la UB i Núria Rajadell directora del Màster, col·legiades i persones molt estimades al COPEC. Maria Rosa Monreal presidenta del Col·legi d’Educadores i Educadors de Catalunya amb qui compartim fòrums de debat i reflexió perquè les nostres disciplines coincideixen en molts espais professionals.

Serà tot un privilegi escoltar a Araceli Lázaro, pedagoga i educadora social, gran referent en l’àmbit de la infància i adolescència, parlant-nos sobre els drets dels infants 0-3.  Un tema poc abordat i de gran rellevància pedagògica i social.

El Postgrau de Criança 0-3, benestar familiar, omple un  buit important en la formació dels pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, professorat, educadores/dors... perquè s’endinsa en una etapa en què els petits infants estan en les beceroles del seu desenvolupament amb canvis neurològics, fisiològics i emocionals que tindrà gran impacte en les etapes de desenvolupament posterior.

Amb la companya de Junta Conxi Reig que es troba avui aquí, parlàvem que és una etapa on està subjacent el que hem anomenat la pedagogia amagada, essencial per acompanyar la tendra infantesa, llurs famílies i professionals en aquesta criança.

Parlàvem, la Conxi i jo, que Montessori ens parla d’aprenentatge en l’etapa 0-6 i ens recorda que de 0-3 la infància primerenca protagonitza un aprenentatge inconscient, fent ús intens de tots els sentits: és quan adquireixen el llenguatge, quan diferencien el REAL del NO REAL... per citar-ne alguns. També vam rescatar de la pedagogia Waldorf que el nadó s’entrega al món i a l’adult sense reserves. Què és un ser transparent, observador, sensible...

La franja d’edat 0-3, és una de les etapes més plàstiques del ser humà, on pedagogs/gues i psicopedagogs/gues hi tenim un paper de coresponsabilitat conjuntament amb totes i tots els/les professionals implicats.

El Màster Criança 0-3 i Atenció Sòcioeducativa, avui inaugurem el postgrau Criança 0-3, facilita coneixements i eines pedagògiques molts necessàries per a què els professionals de la pedagogia i de l’educació, puguin fer aquest acompanyament en l’aprenentatge de l’etapa de criança 0-3.

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya dona suport al Màster Criança 0-3 i Atenció Socioeducativa, per tercer any consecutiu. És un plaer fer-ho i un privilegi estar en aquesta inauguració.

Moltes gràcies,

Rosa Rodríguez i Gascons
Presidenta

Data de publicació: 5/10/2018