INICI > El COPEC > Presidència > Parlaments actes
PARLAMENT COINAUGURACIÓ MÀSTER CRIANÇA 0-3 UB
MÀSTER CRIANÇA 0-3 I ATENCIÓ SÒCIOEDUCATIVA (BIENNI 2017-2019)
POSTGRAU CRIANÇA 0-3 I BENESTAR FAMILIAR (CURS 2017-2018)
FACULTAT D’EDUCACIÓ UB 05/10/2018
Bona
tarda, és un plaer tornar a ser aquà a la Facultat d’Educació de la
Universitat de Barcelona, avui DIA DEL DOCENT, en un entorn acadèmic amb
docents i discents.
És un plaer estar amb les companyes de
la taula inaugural, representants d’Institucions rellevants en l’à mbit
pedagògic i social que ens ocupa: Carme Panchon, sotsdirectora de
UDP-ICE de la UB i Núria Rajadell directora del Mà ster, col·legiades i
persones molt estimades al COPEC. Maria Rosa Monreal presidenta del
Col·legi d’Educadores i Educadors de Catalunya amb qui compartim fòrums
de debat i reflexió perquè les nostres disciplines coincideixen en molts
espais professionals.
Serà tot un privilegi escoltar a
Araceli Lázaro, pedagoga i educadora social, gran referent en l’à mbit de
la infà ncia i adolescència, parlant-nos sobre els drets dels infants
0-3. Un tema poc abordat i de gran rellevà ncia pedagògica i social.
El
Postgrau de Criança 0-3, benestar familiar, omple un buit important en
la formació dels pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, professorat,
educadores/dors... perquè s’endinsa en una etapa en què els petits
infants estan en les beceroles del seu desenvolupament amb canvis
neurològics, fisiològics i emocionals que tindrà gran impacte en les
etapes de desenvolupament posterior.
Amb la companya de Junta
Conxi Reig que es troba avui aquÃ, parlà vem que és una etapa on estÃ
subjacent el que hem anomenat la pedagogia amagada, essencial per
acompanyar la tendra infantesa, llurs famÃlies i professionals en
aquesta criança.
Parlà vem, la Conxi i jo, que Montessori ens
parla d’aprenentatge en l’etapa 0-6 i ens recorda que de 0-3 la infà ncia
primerenca protagonitza un aprenentatge inconscient, fent ús intens de
tots els sentits: és quan adquireixen el llenguatge, quan diferencien el
REAL del NO REAL... per citar-ne alguns. També vam rescatar de la
pedagogia Waldorf que el nadó s’entrega al món i a l’adult sense
reserves. Què és un ser transparent, observador, sensible...
La
franja d’edat 0-3, és una de les etapes més plà stiques del ser humà , on
pedagogs/gues i psicopedagogs/gues hi tenim un paper de
coresponsabilitat conjuntament amb totes i tots els/les professionals
implicats.
El Mà ster Criança 0-3 i Atenció Sòcioeducativa,
avui inaugurem el postgrau Criança 0-3, facilita coneixements i eines
pedagògiques molts necessà ries per a què els professionals de la
pedagogia i de l’educació, puguin fer aquest acompanyament en
l’aprenentatge de l’etapa de criança 0-3.
El Col·legi de
Pedagogs de Catalunya dona suport al Mà ster Criança 0-3 i Atenció
Socioeducativa, per tercer any consecutiu. És un plaer fer-ho i un
privilegi estar en aquesta inauguració.
Moltes grà cies,
Data de publicació: 5/10/2018