INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats
PROJECTE FORMATIU CCENTRE SOBRE ENVELLIMENT - GISME-UB-EIT HEALTH
- "Quan la narració es converteix en procés, metodologia i eina: Com dissenyar la formació emprant metodologies narratives"
Tríptic Formació Cascada ICE - CAT
Dates i lloc: 5, 6, 12 i 13 de novembre a la Facultat de Dret de la UB (de 18:00 a 20:30)
Inscripcions: https://www.ub.edu/gidp-matice/faces/formatice?curs=34301&_afrWindowMode=0&_afrLoop=459161260629381&_adf.ctrl-state=6upng1r5y_19
Eit Health amb l'Institut de Ciències de l'Educació - Institut de Desenvolupament Professionals
- Acadèmia Internacional d'Hivern: "Paraules i Envelliment"
Dates i lloc: 28, 29 i 30 de novembre al CosmoCaixa
Programa
Inscripcions: http://www.eithealth.ub.elderproject.eu/ca/cursos-2018/
SESSIÓ FORMATIVA: GISME-UB: "La narrativa per a millorar l'envelliment i el benestar de les persones" 22/10/2018
"Aprenent la importància i implementació de la cura narrativa com a eina per assolir una atenció centrada en la persona"
Adreçat pedagogs/gues i psicopedagogs/gues que treballen -o estan interessats- en l'àmbit de la cura de persones grans i envelliment
22 d'octubre de 2018 de 17 1/2 a 20 1/2 hores a la seu del COPEC a Barcelona
El Col·legi de Pedagogs de Catalunya col·labora amb el projecte formatiu CCentre: una perspectiva narrativa per millorar l'envelliment i el benestar de les persones coordinat pel grup GISMES de la UB, és una formació innovadora que té com a objectiu continuar posant a les persones grans al centre dels serveis de cura i salut, té com a fil conductor les narratives, per a professionals vinculats a serveis de cura i benestar de les persones grans que formen a professionals i generen un aprenentatge mutu.
La PRIMERA FASE del projecte CCentre es desenvolupa en col·laboració amb els col·legis professionals, en la que es farà servir les narratives de les persones grans com a eina per reflexionar críticament sobre la pràctica professional amb l’objectiu que aquesta esdevingui en una interacció més humana i alhora més eficient, no només en termes econòmics.
METODOLOGIA: El curs seguirà una metodologia participativa en la qual s'interpretaran narratives de persones grans que aportarà el formador. S'animarà als participants que aportin les seves pròpies experiències amb persones grans, per interpretar-les d'acord amb els conceptes plantejats en la sessió.
- Definir els requisits per oferir una atenció centrada en la persona en serveis socials i sanitaris.
- Destacar la contribució de les narratives per humanitzar el tracte i atenció social i sanitària
- Identificar competències i estratègies narratives aplicables en contextos d'atenció social i sanitària.
CONTINGUTS:
- En moltes ocasions l'atenció en serveis socials i de salut s'ofereix de manera despersonalitzada, tractant a les persones com a objectes sobre els quals s'intervé, no com a persones amb les quals s'estableix una relació humana.
- Revertir aquesta situació i personalitzar les cures és un requisit fonamental per fomentar la qualitat del servei i col·locar el benestar, tant de les professionals com dels clients, al centre del procés d'atenció.
- Les estratègies de tipus narratiu han mostrat ser una eina ineludible per aconseguir aquest objectiu.
FORMADOR: Dr. Feliciano Villar. Psicòleg i professor Titular
d'Universitat en el departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la
Universitat de Barcelona.
Data publicació: 21/9/2018
Data de publicació: 31/10/2018