INICI > Recerca i Comissions > Comissió Pedagogia i Escola
Grup de Recerca Pedagogia i Escola
Pendent coordinador/aPresentació
Abans l'escola era de la comunitat. Ara s'ha convertit en una entitat governamental, institucionalitzada en què, en general, es fa difícil que hi entri la pedagogia, entesa com l'art i la ciència d'educar. Aquesta pedagogia dimana dels sentiments de l'afecte, de l'interès per l'autèntic bé comú.
Aquests primers anys del segle XXI, hi ha hagut un creixent interès per la innovació a l'escola, probablement degut a que s'han detectat mancances en el sistema quan s'ha fet una anàlisi de l'eficàcia ─i, per què no, de l'eficiència─ del sistema educatiu. És per això que un dels conceptes que més s'utilitza és el de la “innovació”.
Objectius
- tractar d'esbrinar quins són els elements que han fet de l'escola un ens massa institucionalitzat;
- a partir de la mirada pedagògica, tractar de fer-ne una dissecció, destriar-ne els elements, apuntar els que no compleixen una funció pedagògica ─i que distreuen de l'autèntica funció escolar─;
- aportar elements de reflexió a la comunitat educativa per tal de reconstruir una escola realment pedagògica.
- abordar la innovació a partir de la reflexió basada en la desconstrucció que ens proposen des de la fenomenologia i l'hermenèutica filòsofs com Heidegger, Gadamer o Derrida.
- Esbrinar si la innovació que es proposa realment ho és, o es tracta de una tendència sense base científica. En aquest cas, establir-la per convertir-la en autèntica innovació.
- ...
- Pla de recerca:
- Elaboració de tesis
- Publicació dels resultats
- Presentació a Conselleria, universitats, MRP, etc.
- Distribució de tasques
- Elaboració del cronograma d’accions
- Calendari i format de les reunions
Destinataris
- Col·legiats i col·legiades interessats/ades en els àmbits de l'educació formal.
- Estudiants afiliats/des interessats/ades en els àmbits de l'educació formal.
Organització
- Trobades al col·legi, amb la possibilitat de portar a terme reunions a cada delegació (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona).
- Aprofitament dels diferents mitjans tecnològics de comunicació.
Data de publicació: 15/5/2018