INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
LA VANGUARDIA - GRUP DE TREBALL D'ALTES CAPACITATS: "Denuncien manca de formació università ria per a
LA VANGUARDIA - GRUPO DE TRABAJO DE ALTAS CAPACIDADES: "Denuncien manca de formació universitaria per atendre superdotats a les escoles" 05/12/2016
Barcelona, 5 dic (EFE).- Els pedagogs catalans han alertat avui què les universitats catalanes no ofereixen formació especÃfica als professionals de la pedagogia per detectar i atendre els alumnes amb altes capacitats intel·lectuals.
Els professionals de la pedagogia i la psicopedagogia que vulguin formar-se a l'à mbit de les altes capacitats, "no tenen altra opció que fer-ho de manera complementà ria i externa a la carrera università ria", ha denunciat la pedagoga.
Les altes capacitats són encara un tema "bastant desconegut", no solament per a la societat en general, sinó també per als professionals de l'educació, ja siguin mestres, professors, pedagogs, psicopedagogs o psicòlegs que treballen directament amb alumnes", exposa l'informa.
El COPEC ha col·laborat amb el departament d'Ensenyament en el disseny de la "GuÃa de Detecció i Actuació per a l'alumnat amb Altes Capacitats", que se'ha distribuit a les escoles catalanes. Per continuar abordant la falta de formació dels professionals de l'ensenyament a les altes capacitats, Luján ha explicat que el COPEC està elaborant " una maleta pedagògica amb recursos de detecció i abordatge de les altes capacitats quan es donen amb altres transtorns comòrbids" amb el Transtorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) o Transtorns d'Espectre Autista (TEA).
Data de publicació: 5/12/2016