Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com LA VANGUARDIA - Mònica Casellas: ´Les persones dislèxiques demanen un marc normatiu per atendre els alumnes´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

LA VANGUARDIA - Mònica Casellas: "Les persones dislèxiques demanen un marc normatiu per atendre els

LA VANGUARDIA - Mònica Casellas: "Les persones dislèxiques demanen un marc normatiu per atendre els alumnes" 8/11/2016

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > LA VANGUARDIA - Mònica Casellas: "Les persones dislèxiques demanen un marc normatiu per atendre els alumnes"




Mònica Casellas Sanahuja

Xarxa d'experts
Col·legi de Pedagogs de Catalunya






LA VANGUARDIA - Mònica Casellas: "Les persones dislèxiques demanen un marc normatiu per atendre els alumnes" 

"Per ‘salvar els obstacles'a la vida escolar d'aquests alumnes, ‘només fa falta introduir algunes adaptacions metodològiques’, ha concretat Caselles, com fer avaluacions orals, utilitzar la tecnologia per convertir veu en text o escriure els enunciats en format Arial de tamany 13/14."

"No es tracta de modificar currículums, sinó de incloure adaptacions en la metodologia, pel que és necessària ‘més sensibilització i major coneixement' en tots els àmbits educatius'd'un trastorn que és "invisible", a diferència d’altres patologies com la ceguesa o la sordesa, que són visibles i els alumnes afectats reben les adaptacions necessàries, segons Caselles."

"L'Associació Catalana de la Dislèxia compta des de l'any passat amb seus a les quatre províncies catalanes, des d'on assessoren a nombroses famílies amb fills afectats per aquest trastorn crònic, que en bona part és genètic i el diagnòstic ‘cada vegada resulta més fàcil’, ha explicat Caselles."

Data de publicació: 8/11/2016