Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com MÀSTER I POSTGRAU CRIANÇA UB - COINAUGURACIÓ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Presidència > Parlaments actes

MÀSTER I POSTGRAU CRIANÇA UB - COINAUGURACIÓ

PARLAMENT COINAUGURACIÓ

MÀSTER CRIANÇA 0-3 I ATENCIÓ SÒCIOEDUCATIVA I POSTGRAU CRIANÇA 0-3 I BENESTAR FAMILIAR

UNIVERSITAT DE BARCELONA 07-10-2016

Bona tarda a totes i tots!! 

Les meves salutacions a la vicerectora de la UB, una de les fundadores del COPEC, al  president de l’Associació Catalana Pro-alletament Matern, que ens farà una conferència que porta un títol força provocador, “l’Infant, amic o enemic”, al director adjunt de l’ICE de la UB que he tingut el gust de conèixer, a l’equip directiu i docent del Màster i Postgrau, als qui us heu matriculat i a totes i tots els que estem avui compartim aquest acte inaugural.

És un privilegi ser avui aquí i saludar-vos. Agraeixo que l’equip directiu i concretament a doctora Núria Rajadell amb qui ens uneix/m’uneix un vincle especial, l’oportunitat de poder fer-vos arribar el suport del Col·legi de Pedagogs de Catalunya a aquest Màster sobre CRIANÇA 0-3 I ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA i Postgrau CRIANÇA 0-3 I BENESTAR FAMILIAR, que avui s’inicia.

Us estudis de postgraduació que aborda l’educació des de la infància primerenca i les famílies i, molt important, les relacions de parentalitat.  Cal tenir en compte que les Famílies són agents de primer ordre en l’educació dels infants i que a voltes resten relegades a un segon pla, és fonamental que es tracti en aquests estudis i es doni la rellevància que es mereix.

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > El Col·legi > MÀSTER I POSTGRAU CRIANÇA UB - COINAUGURACIÓ

És de cabdal importància, també, que en el Màster i Postgrau s’entengui l’educació en el seu sentit més ampli, així com que l’actuació educativa es dona en tots els àmbits en què es troba immers l’infant: família, escola, entorn, comunitat...

Des del punt de vista pedagògic, he gaudit molt amb els continguts tant extensos que abordarà el Màster i el Postgrau. Continguts que fan èmfasi en cadascun dels factors que incideixen en el procés maduratiu i de desenvolupament dels infants, com els processos cognitius, els educatius, els de socialització, els de salut, entre d’altres.

A més d’abordar, també, el marc socioeconòmic i normatiu, les disrupcions infant-família -com per exemple en el capítol dedicat a les adopcions i els acolliments- i, molt important, la diversitat lligada a l’entorn cultural.

Gratament sorpresa pel professorat que intervé, impressiona veure des de quantes disciplines es nodreix el Màster i el Postgrau!

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > El Col·legi > MÀSTER I POSTGRAU CRIANÇA UB - COINAUGURACIÓ

Tots sabem la importància pedagògica de la praxis professional en el desenvolupament de les competències i el valor afegit que suposa per les tasques del dia a dia, tanmateix, la formació i, molt concretament, la formació especialitzada com ho és aquesta, aporta coneixement científic, anàlisi i reflexió crítica que millora qualitativament el nostre quefer professional.

Una millora en la qualitat de la nostra intervenció educativa en un dels valors més preuats de les societats: la infància.

Felicitats a totes i tots que heu fet possible aquest Màster i Postgraus i, a tots els qui us hi heu matriculat els desitjos que en gaudiu molt!

Moltes gràcies,

 

Rosa Rodríguez i Gascons

Presidenta

 

Data de publicació: 13/10/2016