Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com LA VANGUARDIA - ´Pedagogs alerten del buit d´activitats públiques per a nens a l´agost´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

LA VANGUARDIA - "Pedagogs alerten del buit d'activitats públiques per a nens a l'agost"

LA VANGUARDIA - "Pedagogs alerten del buit d'activitats públiques per a nens a l'agost" 30/07/2015

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > LA VANGUARDIA - "Pedagogs alerten del buit d´activitats públiques per a nens a l´agost"


El Col·legi de Pedagogs de Catalunya ha alertat del buit de les activitats públiques que es produeix als mesos d'estiu per als nens, especialment a l'agost, i que afecta sobretot als fills de famílies en situació de vulnerabilitat.

La vocal de social del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, Montserrat Juanpere, ha denunciat a Efe que  l'"elevat" cost econòmic que suposa poder participar en activitats a l'agost, de la qual l'oferta pública és gairebé "inexistent", provoquen que molts nens quedin "sense alternatives de cura".

Aquesta situació evidencia la "fragilitat i falta de recursos" de molts nuclis familiars, la cura de llurs fills es veu sotmesa a la "improvisació i a la delegació", segons un informe aprovat per la Junta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.

La pedagoga concreta com factors "determinants" per poder participar en activitats d'estiu "la situació sociofamiliar de les famílies" i exposa que "comptar amb una xarxa familiar extensa i un context disposat a col·laborar en la cura dels nens" ajuden a "no deixar els fills a la intempèrie del desert estival".

Durant els mesos d'estiu, són molts els pares que han de seguir treballant, o que en aquest moment de l'any "troben una feina estacional", que sovint és "ocasional y precària", per tant "fer front econòmicament a les activitats d'estiu i sobretot d'agost és molt difícil per ells", afegeixen els pedagogs.

Com en altres àmbits, comptar amb recursos "permet alternatives i opcions", ha dit Juanpere, qui constata que les activitats d'estiu "no són econòmiques" y "no estan a l'abast de les butxaques més modestes, ni de les famílies en situació de pobresa", aspecte, detalla, que "no sempre depèn de que els pares comptin o no amb treball".

A partir de la seva experiència com a pedagoga en un Equip d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència que atén a nens en situació de risc, Montserrat Juanpere ha valorat com "molt negatiu" que al fet de no poder accedir a les activitats d'estiu, s'uneix que els nens "es vegin privats de compartir un temps important d'oci amb els seus pares".

Derivat d'aquesta situació, els nens perden una "part fonamental en el seu aprenentatge més significatiu", ha remarcat la pedagoga, que és el que "emana de la interacció social, de compartir experiències amb amics i amb família".

Per solucionar l'atenció socioeducativa dels nens a l'estiu, especialment a l'agost, els pedagogs reivindiquen "una estratègia pública" a l'àmbit de l'oci i de l'educació durant aquests mesos de l'any que "identifiqui cap a quin model volem anar i que garanteixi que tots els nens puguin accedir a ell".

"Sovint oblidem que e els nens ho son tot l'any, independentment de l'estació que sigui", ha denunciat Juanpere, per la qual cosa els pedagogs consideren que el temps de lleure i d'oci s'han de considerar com una "activitat educativa tan important com l'escolar, capaç d'adaptar-se a les necessitats socials de cada moment, de cada context".

La pedagoga ha conclòs que "potser perquè és lúdica", l'activitat estival per a nens de centres i colònies es considera encara una acció educativa "de segona" i que encara es valora com quelcom "extraordinari i prescindible", la qual es tradueix, segons Juanpere, en què els ajuts de les administracions a les famílies més vulnerables siguin "heterogènies i diverses"

Data de publicació: 30/7/2016