INICI > Recerca i Comissions > Comissió Pedagogia Social
Servei d'Intervenció Socioeducativa
El darrer document elaborat pel Grup de Treball de Pedagogia Social, PERFILS PROFESSIONALS I FUNCIONS DIFERENCIALS DEL PEDAGOG/A I PSICOPEDAGOG/A EN UN SERVEI D’INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA, és la tercera proposta d’anà lisi de la Cartera de Serveis Socials que s'està debatent el Grup de Treball, on es posa en valor l’especificitat del pedagog/a i psicopedagog/a en l'à mbit social.
La proposta es va enviar al Departament de Benestar Social i FamÃlia el dia 31 de desembre de 2015 i el dia 12 de gener de 2016 s’ha obtingut una resposta positiva per part d'aquest, tot indicant que les aportacions es tindran en compte i es valoraran en els treballs preparatoris de la propera Cartera de Serveis Socials.
El document defineix les diferents necessitats d’intervenció socioeducativa, englobant el suport i acompanyament a l’equip educatiu, l'atenció als infants i adolescents i a llurs famÃlies, aixà com la col·laboració amb la xarxa de recursos implicats. A continuació es defineixen les funcions especÃfiques del pedagog/a i psicopedagog/a en les diferents necessitats d’intervenció, especÃfiques per a cada à mbit.
Són aquests uns documents de treball, que es debaten, analitzen i reflexionen en el marc del Grup de Treball de Pedagogia Social del Col·legi de Pedagogs, on es considera que el PEDAGOG/A i el PSICOPEDAGOG/A pot aportar el valor pedagògic diferencial i complementari en el desplegament dels serveis que integren la Cartera.
Data de publicació: 25/1/2016