Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com LA XARXA Comunicació Local - Àngel Casajús ´La utilitat del mòbil a les aules´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

LA XARXA Comunicació Local - Àngel Casajús "La utilitat del mòbil a les aules"

LA XARXA Comunicació Local - Notícies en Xarxa Edició Vespre: "La utilitat del mòbil a les aules" - 05/03/2015

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > LA XARXA Comunicació Local - Àngel Casajús "La utilitat del mòbil a les aules" 


Àngel Casajús

Vocal d'Educació
Col·legi de Pedagogs de Catalunya




LA XARXA Comunicació Local: "La utilitat del mòbil a les aules" - Del minut 37:55 fins al 42:37

En el marc del Mobile World Congres - Els efectes de la telefonia mòbil a l'escola. Ensenyament ha senyalat que potenciarà l'ús del telèfon a l'escola com a instrument pedagògic. Mesura que genera certa controvèrsia en l'àmbit educatiu; els experts, la comunitat educativa, els pares, les famílies, no tothom manté la mateixa opinió. Ensenyament dóna suport al Document aprovat pel Consell Escolar de Catalunya que va en aquesta línia d'intentar fomentar el mòbil com a instrument pedagògic, i alerta que una prohibició indiscriminada podria vulnerar els drets i les oportunitats dels adolescents.

"Pot ser com tot, bo o dolent. Fins que no s’acabi de normalitzar i de regular, s’està passant per un període d’adaptació. Fins que acabi en una mena de protocol o algun tipus de directriu que dictamini quin ha de ser el seu ús didàctic, pedagògic o no, dins del centre. Per tant, pot tenir perfectament les dues vessants”.

“La part positiva és l’habilitat que tenen els nanos, des de molt petits, d’utilitzar aquest tipus d'eina. S’ha de vehicular d’una manera correcta, didàctica i pedagògicament bona.”

“A nivell concret de cada una de les matèries, ha de ser el professor qui faci un ús racional, amb seny, on dictamini el seu ús. Com a exemples: al meu centre s’està ensenyant a programar per mòbil, creant aplicacions APP a l’assignatura d’informàtica, que és comú a l'ESO. També, a l'assignatura de tecnologia es dissenyen Apps per controlar dispositius electrònics o robòtics en els projectes que es fan dins de classe. Cada professor en cada assignatura haurà de fer l'ús més profitós que pugui.”.

“Els pares són les primeres persones que han de veure que el problema, si n'hi ha, és del  nano i per tant, és seu. De fet, a començament de curs es fan recomanacions sobre si cal que es porti el mòbil al centre. Si hi ha algun encàrrec, avís, si ha passat quelcom, immediatament es truca al centre i se li anirà a buscar. És molt més ràpid malgrat els pares pensin que no, però això és una batalla perduda”.

“Mòbils sí, però amb seny. En el moment que calgui és com una calculadora, hi ha professors que utilitzen la calculadora a matemàtiques, altres que no, però sempre la regulació ha de venir, primer, per part d'Ensenyament, per formar un protocol d'ús dels mòbils, però ja ha dit la Consellera i ha dit el Departament que a la fi i a la llarga serà el propi centre qui dictamini i controli l'ús dels mòbils”.

Data de publicació: 5/3/2015