Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com EDUCAWEB - Victòria Gómez Serés: ´Reflexionar per millorar l´avaluació´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

EDUCAWEB - Victòria Gómez Serés: "Reflexionar per millorar l'avaluació"

EDUCAWEB - Victòria Gómez Serés: "Reflexionar per millorar l'avaluació" - 26/01/2015

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > EDUCAWEB - Victòria Gómez Serés: "Reflexionar per millorar l´avaluació"

Victòria Gómez Serés

Vicepresidenta
Col·legi de Pedagogs de Catalunya


EDUCAWEB - Victòria Gómez Serés: "Reflexionar per millorar l'avaluació"

"En l'actualitat, la necessitat de contextualització a la professió del docent ha anat adquirint un major pes degut a la influència de la perspectiva sistèmica als fenòmens educatius. La interpretació sistèmica del fet educatiu pretén primordialment descobrir l'ordre natural i identificar els desordres i situar al seu lloc corresponent els diferents elements que intervenen en una situació educativa (mestre, alumne, família, escola, agents, etc.). La pedagogia sistèmica vol ser conscient que cada alumne, família, professor prové d'un context determinat, d'una generació i d'una cultura, el que afavoreix una representació del món pròpia.[...]

El nou enfocament curricular desplaça el rol del docent al temps que se centra en l'activitat dels estudiants, les seves característiques (estils i ritmes d'aprenentatge), els seus coneixements previs i el context en el que es desenvolupa l'activitat. [...]

Com deu ser aquesta avaluació? Advoquem per l'avaluació autèntica, concepte que deriva de la avaluació formativa, definida per Scriven en 1967 en oposició al concepte d'avaluació sumativa.[...] "

Data de publicació: 26/1/2015