INICI > El COPEC > Presidència > Institucional
Aportació Institucional a les XXIV Jornades de CONSESCAT
Un any més el Col·legi de Pedagogs de
Catalunya, representat per la vicepresidenta Victòria Gómez, ha participat al Debat
de les Jornades de Reflexió que organitza el Consell Escolar de Catalunya, que
enguany han tingut per títol “La personalització de l’aprenentatge”, amb una
aportació institucional sobre els temes del debat.
En la inauguració la Consellera Rigau ha destacat el paper del docent i de la família en l'educació de l'infant i el jove i la importància de reflexionar sobre l’educació. En la Conferència inaugural el professor J. Abbot ha simbolitzat l'educació com un tamboret de tres potes d'igual llargada que són la família, l'escola i la comunitat destacant que la persona aprèn en els tres àmbits i per tant cal obrir l'escola als aprenentatges vivencials dels alumnes. César Coll, en una de les taules rodones, ha reclamat que cal diferenciar entre coneixement i opinió i per tant malgrat que tothom opina sobre educació només els professionals parlen des del coneixement i l'expertesa. Per la seva part, Monica Terribes, adverteix que la desconfiança dels pares en els professionals de l’educació debilita els processos educatius.
L’APORTACIÓ INSTITUCIONAL DEL COPEC, liderat i cohesionat per la vicepresidenta, ha estat elaborada a partir del treball d’Àngel Casajús, vocal d’Educació, de Jordi Viladrosa, vocal de Lleida, de Natàlia Lujan, vocal de Comunicació i de Pilar Roca, coordinadora del Grup de Treball de Pedagogia i Escola.
En la inauguració la Consellera Rigau ha destacat el paper del docent i de la família en l'educació de l'infant i el jove i la importància de reflexionar sobre l’educació. En la Conferència inaugural el professor J. Abbot ha simbolitzat l'educació com un tamboret de tres potes d'igual llargada que són la família, l'escola i la comunitat destacant que la persona aprèn en els tres àmbits i per tant cal obrir l'escola als aprenentatges vivencials dels alumnes. César Coll, en una de les taules rodones, ha reclamat que cal diferenciar entre coneixement i opinió i per tant malgrat que tothom opina sobre educació només els professionals parlen des del coneixement i l'expertesa. Per la seva part, Monica Terribes, adverteix que la desconfiança dels pares en els professionals de l’educació debilita els processos educatius.
L’APORTACIÓ INSTITUCIONAL DEL COPEC, liderat i cohesionat per la vicepresidenta, ha estat elaborada a partir del treball d’Àngel Casajús, vocal d’Educació, de Jordi Viladrosa, vocal de Lleida, de Natàlia Lujan, vocal de Comunicació i de Pilar Roca, coordinadora del Grup de Treball de Pedagogia i Escola.
Data de publicació: 20/10/2014