Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com V Converses Pedagògiques a la UdG<br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies territorials > COPEC-Girona

V Converses Pedagògiques a la UdG

La Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG, el Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC) i la Fundació SER.GI, han celebrat, els dies 11 i 12 d'abril, les V Converses Pedagògiques dirigides a estudiants i professionals de l'àmbit de la pedagogia, psicopedagogia, educació i treball social, per dialogar i reflexionar entorn la pedagogia, l'educació i la cooperació per al desenvolupament.

Les Converses foren inaugurades per representants de les institucions organitzadores, on Victòria Rodríguez Castán, vocal de la Junta de Govern i responsable del COPEC a Girona, posà èmfasi en què:

"La temàtica d'enguany ens convida als pedagogs/gues, psicopedagogs/gues i als que us esteu preparant per a ser-ho a conèixer aquest àmbit d'intervenció, on l'educació juga un paper primordial en qualsevol programa o projecte de cooperació pel desenvolupament que es vulgui portar a terme"

Les aportacions dels diferents ponents entorn el balanç de les polítiques de cooperació, els reptes i possibilitats que planteja la (re)construcció de la cooperació pel desenvolupament, ha posat, aquestes dies, la mirada en l'educació com a motor de canvi i transformació social en la cooperació pel desenvolupament.

La participació del col·legiat, Eric Díaz Arribas, membre del Grup de treball del COPEC "Pedagogs sense fronteres", en el taller "l'acció pedagògica en l'educació pel desenvolupament", ha evidenciat la necessitat de l'exercici professional dels pedagogs i pedagogues en l'àmbit de la cooperació pel desenvolupament.

La seva experiència i coneixement en aquest àmbit, el desenvolupament de competències clau com són el diagnòstic educatiu, el disseny, seguiment i avaluació de projectes d'educació pel desenvolupament, l'orientació per a l'elaboració de material didàctic, la formació de voluntaris que participen en projectes educatius, així com la capacitat de treball en xarxa i interdisciplinari, són algunes de les principals aportacions de la pedagogia en l'educació pel desenvolupament, una oportunitat d'àmbit d'intervenció per als professionals de la pedagogia.

Tot just fa un any de la creació d'aquest grup de treball Pedagogs sense fronteres, en el que formen part col·legiats i col·legiades, i estudiants associats, que treballen professionalment o que estan interessats/des en l'educació pel desenvolupament. L'objectiu és col·laborar i cooperar en iniciatives i projectes educatius d'educació pel desenvolupament d'àmbit local, nacional i internacional, així com aprofundir en la recerca, innovació i promoció de l'exercici professional de la pedagogia en aquest àmbit d'actuació

En aquesta línia de treball i amb la voluntat de compromís i responsabilitat social, el COPEC està duent a terme iniciatives de voluntariat social amb entitats del territori de Catalunya, on la pràctica de la pedagogia pot contribuir significativament a la millora de la qualitat educativa de projectes i activitats d'entitats del tercer sector.

Felicitem a la Universitat de Girona per la iniciativa i la continuïtat d'aquestes converses pedagògiques, que sens dubte, són d'enriquiment per tot el col·lectiu de professionals i esdevenen espais de reflexió compartida i d'aprofundiment en temàtiques d'interès professional.


La UdG estén l'educació fora de la Universitat El Punt Avui, 12/04/2012>>>

Girona La cooperació per al desenvolupament a les Converses Pedagògiques 12/04/2012>>>


Data de publicació: 14/4/2012