INICI > Aula Pedagogia > Programació 2009
Curs a Barcelona
Altes Capacitats Intel·lectuals
ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS
>> Reconegut pel Departament d'Ensenyament com a Formació Permanent adreçada al Professorat (pendent)
Aquest curs pretén ser una introducció a les altes capacitats intel·lectuals. Servirà per conèixer les característiques i el desenvolupament bàsic dels nens i nenes amb altes capacitats, així com per saber quina intervenció es pot fer amb ells en el dia a dia escolar.
Objectius
Programa – Continguts
1. Introducció
1.1. Estereotips i prejudicis
1.2. Estereotips socials, familiars i professionals
1.3. Definició del nen/a superdotat/ada. Primera aproximació
2. Característiques sobre l’alumnat amb altes capacitats
2.1. Tipologia d’alumnat amb altes capacitats: superdotats, talentosos, precocitat...
2.2. Factors de risc. Per què és necessària la intervenció especial en aquests alumnes
3. Conceptes psicològics
3.1. Intel·ligència i superdotació. Models de intel·ligència humana
3.2. Creativitat i superdotació
3.3. Altres factors relacionats amb la superdotació
3.4. Nous avenços en recerca
4. Avaluació
4.1. Demanda dels pares/mares - demanda dels mestres
4.2. Elements per fer pre-identificacions a l’aula
4.3. Diagnòstic: intel·ligència, aptituds, personalitat i creativitat
5. Orientació psicopedagògica
5.1. Orientació a la família
5.2. Orientació al propi nen/a
5.3. Rol de l’orientador/a escolar
5.4. Rol del tutor/a del nen/a
5.5. Rol de l’administració de l’escola
6. Intervenció educativa
6.1. Marc legal educatiu
6.2. Models, tècniques i programes
7. Activitat pràctica. Síntesi i reflexió sobre els continguts
Metodologia
La metodologia del curs serà de caràcter teòric - pràctic, posant èmfasi en la part d’intervenció educativa. Es fomentarà el treball en equip, portant a terme anàlisi de casos, a partir de situacions properes als participants.
Professorat del curs
Milagros Valera Sanz. Pedagoga i logopeda. Vocal d’Educació i diversitat del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. Membre del Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del COPEC. Experta Universitària en Diagnòstic i Educació dels alumnes amb Altes Capacitats.
Leopold Carreras Truñó. Psicòleg. Membre fundador de FICOMUNDYT (Federación Iberoamericana del Consejo Mundial del Niño Bien Dotado y Talentoso). Membre del Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya. Delegat a Espanya de NEPES (Network of European Psychologists in the Educational System), Vocal de la Junta de la secció educativa del COPC.
Flavio Castiglione Méndez. Psicòleg clínic i educatiu, i psicoterapeuta. Membre delegat a Espanya del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children). Professor de Primària i Coordinador del Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya.
Durada: 30 hores
Dates i horari
Llloc: Vallirana, 69, baixos 2º. 08006, Barcelona (Metro: L3 Lesseps, FGC: Pàdua).
* Per a qualsevol dubte o aclariment, contactar amb Àngela Carrasco a formacio@pedagogs.cat, o al 93 217 77 99 de 14 a 20 h.
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
contacta - informació general - avís legal - política de privacitat
BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI
TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI
GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI
LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI