mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< juny 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

INICI > Grups de Recerca > Pedagogia i Escola

OBSERVATORI DE L'EDUCACIÓ RURAL CATALANA (OBERC)

anterior
Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Grups de Recerca > OBSERVATORI DE L´EDUCACIÓ RURAL CATALANA (OBERC)


Des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya formem part de l’Observatori de l’Educació Rural Catalana (OBERC), representats per na M. Concepció Torres, presidenta de la Comissió de Deontologia del Col·legi de Pedagogs (i responsable dels estudis de Pedagogia de la Facultat d’Educació i Psicologia de la URV). 

Participem en un equip de treball format per diferents representants d’entitats com són; secretariats d’escoles rurals catalanes, professorat universitari de la Facultat d'Educació de la UB, de la Facultat d’Educació i Psicologia de la URV, de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC i de la Facultat d'Educació de la UdL i també la Fundació del Món Rural.

L’OBERC, els darrers mesos, ha treballat en el “DOCUMENT DE BASE PER PROMOURE LA MILLORA DE LA POLÍTICA EDUCATIVA RURAL DE CATALUNYA. Procés participatiu pel futur de l’escola rural". Document elaborat amb l’objectiu de consensuar, des d’un procés participatiu, els aspectes a modificar i millorar de l’escola rural, recomanacions i propostes per a què arribin a la comunitat educativa i a les administracions competents. Fruit de les reflexions es determinen set reptes de l’escola i l’educació rural de Catalunya: 
  • Un currículum contextualitzat.
  • La participació de l’escola en la construcció de projectes comunitaris.
  • La mobilitat dels infants i les seves famílies per anar a l’escola rural.
  • La multigraduació i el seu tractament a l’aula.
  • L’autonomia de l’escola en el marc de la ZER.
  • La necessitat d’una formació específica del mestre d’escola rural.
  • L’adaptació de la normativa a les necessitats de l’escola rural i la ZER.
I sorgeixen diferents qüestions com...
  • Cal elaborar una normativa específica d’escola rural i ZER per poder fer front als canvis que s’estan produint a les comunitats rurals?
  • A les aules rurals conviuen alumnes de totes les edats, fent més difícil la tasca docent. Hauria d’existir una formació especial per a mestres d’escoles rurals
  • L’agrupació de les escoles rurals en ZER aporta riquesa pedagògica, però també pot restar autonomia a cada centre. Com hauria de ser l’encaix de les escoles rurals en el marc de les ZER?
  • L’alumnat de les escoles rurals està en creixement. Seguirà sent vàlid el model d’aules multinivell en un futur?
  • Cada dia són més les famílies que decideixen portar els seus infants a escoles rurals, tot i no viure al medi rural. Serà el turisme escolar un dels trets distintius de l’escola rural del futur?
  • La realitat dels entorns rurals està canviant. Com ha de ser l’escola rural del futur?


Data de publicació: 7/2/2019

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI