mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< setembre 2018 >
dl dm dc dj dv ds dg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

INICI > El Col·legi > Manifestos

INICIEM EL CURS DEMANANT RESPECTE PER L’ESCOLA CATALANA I LLURS DOCENTS

anterior

INICIEM EL CURS DEMANANT RESPECTE PER L’ESCOLA CATALANA I LLURS DOCENTS

 Des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, com a membre de la Comunitat Educativa, un cop més,

exigim que no s’utilitzi l’educació i llurs escoles amb finalitats partidistes i

demanem respecte i reconeixement per als docents i la seva tasca educativa.

També, que l’Escola Catalana continuï sent inclusiva, tolerant i respectuosa amb la diversitat

Des del Col·legi de Pedagogs recolzem plenament i defensem l’Escola Catalana, dins d’un marc canviant de necessitats i realitats socials, i per tant, lamentem profundament l’ús partidista que –des d’alguns sectors- es fa de temes relacionats amb la llengua, l’escola catalana i la professionalitat dels nostres docents que, amb implicació i responsabilitat, fomenten el debat i l’actitud crítica dels nostres infants i adolescents.

El nostre sistema d’immersió lingüística està reconegut internacionalment i és un model d’exemplaritat, amb resultats de domini lingüístic, tant en català com en castellà, demostrat objectivament. Hem d’estar orgullosos del nostre model pedagògic, ja que garanteix que els nostres infants i adolescents, vinguin d’on vinguin, s’integrin i siguin persones bilingües, que dominin per igual el català i el castellà.

El Col·legi de Pedagogs (COPEC), en la seva tasca de vetlla pels professionals de la pedagogia, vol fer un esment especial en la necessitat de posar en valor als nostre docents i la seva tasca educativa. La situació d’estrès laboral i emocional, viscuda per molts professionals de l’educació (mestres, professors/res, pedagogs/gues, psicopedagogs/gues. . .) els darrers mesos,  ha fet que aflorés un cop més la qualitat humana i professional de les persones que fan possible el dia a dia de les nostres escoles i la cura de l’educació dels nostres infants i adolescents.

És per això que més que mai ens cal seguir lluitant per una educació catalana, equitativa i de qualitat. És en aquest marc que l’anàlisi de la situació actual, a partir de les necessitats del sistema educatiu i de la Comunitat Educativa i, en conseqüència, dels pedagogs/gues i psicopedagogs/gues, que una representació de la Junta de Govern del COPEC va compartir, el passat juliol, amb el  Conseller d’Ensenyament, Hble. JOSEP BARGALLÓ, reflexions i demandes amb l’objectiu de seguir abordant i sumant de forma interdisciplinària i multidisciplinària per l’educació del nostre país.

En aquest sentit vam fer partícip al Conseller d’algunes situacions que, des del COPEC, considerem que desdibuixen l’especificitat i l’expertesa professional de pedagogs/gues i psicopedagogs/gues, dins del sistema educatiu i de les que destaquem:

  1. Llicenciats en Pedagogia i en Psicopedagogia, afectats per la data 1/10/2009, quant a l’obligació de realitzar el màster de formació del professorat per als llicenciats/des posteriors a aquesta data –del mateix pla d’estudis que els anteriors- per accedir i impartir docència a l’ESO.
  2. Present de l’Orientació Educativa, el màster de formació del professorat o el màster en psicopedagogia –accessibles als titulats universitaris- possibilita que qualsevol titulat universitari accedeixi a l’especialitat d’ORIENTACIÓ EDUCATIVA. En el que el COPEC considera una invasió competencial i intrusisme professional.
  3. Preocupació per la situació de pedagog/a i psicopedagog/a dins les antigues USEES, actuals SIEI (unitats de suport intensiu d'escolarització Inclusiva) i la seva incorporació com a educador/a d’aula SIEI. Així la seva incorporació com a coordinador/a i/o director/a de les unitats SIEI.
  4. Realitat de les Escoles Bressol, on hi ha diversitat de criteris en els municipis a l’hora d’incorporar el perfil pedagog/a i psicopedagog/a com a coordinador i/o director, mentre hi ha municipis que sí els incorpora, d’altres en limiten el seu accés emparant-se en el currículum.

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, com a membre de la Comunitat Educativa, està present i forma part activa del món educatiu: Som Escola, Educació 360, MRP Girona, FMRP, Comissió Ensenyament Intercol·legial, Comissió Experts Diversitat d’Ensenyament... i obert a participar en iniciatives que col·laborin a afavorir una educació equitativa i de qualitat, per a què l’Escola Catalana continuï sent inclusiva, tolerant i respectuosa amb la diversitat.

Des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, volem felicitar a l’ASSOCIACIÓ DE MESTRES ROSA SENSAT per la MEDALLA D’OR DEL PARLAMENT, atorgada en l’acte del 10 de setembre de 2018 pel M. Hble. ROGER TORRENT, President Parlament de Catalunya. Una medalla més que merescuda per la gran tasca pedagògica que al llarg de 50 anys ha fet, està fent i seguirà fent ROSA SENSAT per l’educació del nostre país. Una medalla que esdevé un gran reconeixement a l’ESCOLA CATALANA i al nostre col·lectiu DOCENT.

BON INICI DE CURS!!!

Junta de Govern
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
12 de setembre de 2018

Data de publicació: 12/9/2018

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI