INICI

EL GR ALTES CAPACITATS DEL COPEC COL·LABORA AMB L'AJUNTAMENT DE TERRASSA

Col·legi de Pedagogs de Catalunya >  > EL GR ALTES CAPACITATS DEL COPEC COL·LABORA AMB L´AJUNTAMENT DE TERRASSA


El passat dimarts 12 de desembre el Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), des del Grup de Recerca d'Altes Capacitats (GRAC) va participar en la Taula Rodona "La importància del diagnòstic i l'atenció de l'alumnat amb altes capacitats" (detecció i avaluació, mites i estereotips, intervenció en l’àmbit educatiu, rol de les famílies i abordatge global), organitzada per l'Oficina de Capacitats Diverses de l'Ajuntament de Terrassa, que es va portar a terme a la Sala d'actes de la Biblioteca Central de Terrassa.

Va intervenir Mònica Fernández, psicopedagoga i coordinadora del GRAC del COPEC, juntament amb Elisabeth Rayo i M. Carmen Palomino, psicòlogues del Grup de Treball d’Altes capacitats del Col.legi Oficial de Psicologia de Catalunya, i famílies de l’AFINS (Associació de pares i mares de nens amb altes capacitats) i membres de la FANJAC (Fundació per a l’Ajuda de Nens i Joves amb Altes Capacitats).

Una sessió informativa en la qual es va parlar sobre els punts clau del tema, finalitzant amb un debat entre els assistents molt enriquidor:

  • què són les altes capacitats (definició, tipus, identificació, mites...)
  • quins són els problemes amb els que es troben els professionals en l'àmbit de l'educació (necessitat de formació específica externa, on i com derivar, intervenció educativa...)
  • la importància en el diagnòstic i l'atenció de l'alumnat amb altes capacitats (situacions concretes)
  • exemples de l'abordatge de les altes capacitats per part de les associacions i les fundacions de familiars i professionals (formacions, tallers, accions de sensibilització i treball en xarxa que es realitza amb diferents professionals).

Data de publicació: 21/2/2018