INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

LA VANGUARDIA - GRUP DE TREBALL D'ALTES CAPACITATS: "Denuncien manca de formació universitària per a

LA VANGUARDIA - GRUPO DE TRABAJO DE ALTAS CAPACIDADES: "Denuncien manca de formació universitaria per atendre superdotats a les escoles" 05/12/2016



Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > LA VANGUARDIA - GRUP DE TREBALL D´ALTES CAPACITATS: "Denuncien manca de formació universitària per atendre superdotats a les escoles"




Barcelona, 5 dic (EFE).- Els pedagogs catalans han alertat avui què les universitats catalanes no ofereixen formació específica als professionals de la pedagogia per detectar i atendre els alumnes amb altes capacitats intel·lectuals.



Els professionals de la pedagogia i la psicopedagogia que vulguin formar-se a l'àmbit de les altes capacitats, "no tenen altra opció que fer-ho de manera complementària i externa a la carrera universitària", ha denunciat la pedagoga.

Les altes capacitats són encara un tema "bastant desconegut", no solament per a la societat en general, sinó també per als professionals de l'educació, ja siguin mestres, professors, pedagogs, psicopedagogs o psicòlegs que treballen directament amb alumnes", exposa l'informa.

El COPEC ha col·laborat amb el departament d'Ensenyament en el disseny de la  "Guía de Detecció i Actuació per a l'alumnat amb Altes Capacitats", que se'ha distribuit a les escoles catalanes. Per continuar abordant la falta de formació dels professionals de l'ensenyament a les altes capacitats, Luján ha explicat que el COPEC està elaborant " una maleta pedagògica amb recursos de detecció i abordatge de les altes capacitats quan es donen amb altres transtorns comòrbids" amb el Transtorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) o Transtorns d'Espectre Autista (TEA).


Data de publicació: 5/12/2016