mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< octubre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

INICI > Comunicació > Premsa

DIARI DE TARRAGONA - M.Concepció Torres: "S'ha de potenciar l'anglès sense desmantellar el model educatiu"

anterior

Diari de Tarragona - M. Concepció Torres: "S'ha de potenciar l'anglès sense desmantellar el model educatiu" 2/9/2016

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > DIARI DE TARRAGONA - M.Concepció Torres: "S´ha de potenciar l´anglès sense desmantellar el model educatiu"



M. Concepció Torres Sabaté

Secretària
Col·legi de Pedagogs de Catalunya




Diari de Tarragona - M. Concepció Torres: "S'ha de potenciar l'anglès sense desmantellar el model educatiu"

-És adient aplicar un model trilingüe a l'ensenyament públic?

Com a Col·legi de Pedagogs, sempre hem defensat el model d'inclusió que està actualment vigent a Catalunya i hem defensat la llei catalana, perquè no crea diferències entre els nens. El problema és crear un problema on no n'hi ha. Des de fa 30 anys està funcionant.

 

-Però s'ha de millorar l'anglès.

És la gran assignatura pendent, però s'està fent, igual que s'ha de millorar el castellà i el català. No fa tant que s'ensenya a les escoles. Portem un endarreriment. El que és segur és que problemàtiques entre el castellà i el català no n'hi ha.

 

-Com millorem l'aprenentatge en anglès?

Una hora més aquí o allà no soluciona res ni garantitza res. No significa que els alumnes surtin experts en aquesta matèria. Per què no s'intenta ensenyar anglès d'una manera més interdisciplinar, en altres matèries? Més val apostar per aquest camí, però sense canviar aquest model que tenim i que va bé. Aquest sí seria positiu, i cada cop els centres ho fan més, però el professorat ha d'estar preparat. Això també s'ha de tenir en compte.

 

- On es pot actuar des de la pedagogia?

S'ha de quotidianitzar la llengua, cercar moments quotidians per parlar-la. Per exemple, fent que el professor faci les tutories en anglès.

 

-I desprès anar més enllà.

Una cosa que fan  a molts països és crear la cultura de veure les pel·lícules en versió original. Dins de les escoles s'hauria de buscar aquests moments d'incorporar el domini de l'anglès, potenciar els intercanvis o aspectes clau com la lectura. Queda molt per fer, i el treball no és solament de l'escola, sinó d'altres àmbits com la família.

 

-En què s'ha fallat a l'hora d'ensenyar idiomes?

Qualsevol idioma es fa més complex quan utilitzes una metodologia d'aprenentatge basada en la memòria. Convé emprar diferents instruments per aquest aprenentatge, com el vídeo o el reportatge, o fer investigació. Tot això genera una riquesa molt important, per posar en pràctica allò que s'aprèn.


Data de publicació: 2/9/2016

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI