INICI

GTSAC: Comissió Ensenyament Parlament

Natàlia Luján Roig, coordinadora del Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats (GTSAC) del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, va assistir com a representant del COPEC a la Comissió d’Ensenyament i Universitats (CEU) del Parlament de Catalunya del passat 20 de març, per fer aportacions a la proposta que es presentava sobre les Altes Capacitats, constatant com les aportacions del COPEC van ser tingudes en compte, preveient altres reunions de la Comissió per a tractar-les.

 

El GTSAC està amatent a l'aplicació de dotacions pressupostàries i recursos per a l'atenció als alumnes amb superdotació i/o altes capacitats, alumnes que tenen necessitats educatives especials que a vegades no són detectades o no hi ha suficients recursos per a què mestres i professorat, que afronten la diversitat amb implicació i responsabilitat, puguin atendre totes les necessitats.


Després d'haver col·laborat en l'elaboració de la Guia Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu, els membres del GTSAC consideren que cal aplicar-la i, si escau, revisar-la i actualitzar-la. Es reivindica que s'incorpori formació en altes capacitats a les universitats i a les escoles, que arribi dotació pressupostària i que la Guia Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu, s'instauri com a recurs a les escoles. 



Col·legi de Pedagogs de Catalunya >  > GTSAC: Comissió Ensenyament Parlament

 

Article relacionat:

LA VANGUARDIA - Natàlia Luján "Alumnos altas capacidades denuncian discriminación matrículas curso 2014-15"


Enllaços d'interès:


Comissió d'Ensenyament i Universitats, 20/03/2014: Proposta resolució atenció alumnes altes capacitats intel·lectuals


Guia Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu (2013)


Guia per a la detecció i intervenció educativa en els alumnes amb altes capacitats intel·lectuals” (2006)



Data de publicació: 24/3/2014