Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com PràcticaReflexiva.pro<br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI

PràcticaReflexiva.pro

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Actualitat > PràcticaReflexiva.pro<br>

 

 

 

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, es fa ressò de la creació de PracticaReflexiva.pro i s’omple de gom a gom, en la presentació en societat d’aquesta plataforma pedagògica de la mà del seu grup impulsor Àngel Alsina i Pastells, Joan Badia i Pujol, Àngels Domingo i Roget, Olga Esteve i Ruescas, M.Victòria Gómez i Serés i Jordi Riera i Romaní, que moguts per la inquietud d’innovar, presenten una metodologia de formació  basada en la reflexió en i sobre la praxis professional docent.

 

 

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Actualitat > PràcticaReflexiva.pro<br>

 

 

 

 

 

Segons el grup impulsor, es tracta de fomentar la reflexió sistemàtica de la pròpia pràctica per avançar en el desenvolupament professional com a docent. Aquesta metodologia ha emergit amb força en diferents àmbits professionals. Parteixen del principi de què si el professorat millora contínuament la seva pràctica, també millorarà l’aprenentatge de l’alumnat. L’objectiu de la plataforma és contribuir a la formació i desenvolupament dels docents de tots els nivells educatius.

 

 

 

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Actualitat > PràcticaReflexiva.pro<br>

 

 

Una de les bondats de la metodologia és que no és tancada, sinó que és col·laborativa i oberta. La plataforma vol esdevenir un espai per als professionals dedicats a la formació inicial o permanent del professorat interessats i interessades en la pràctica reflexiva, com a mitjà per a la millora de la intervenció educativa i dels processos d’ensenyament-aprenentatge.

 

 

 

 

 

 

En la presentació de la plataforma intervingueren tots els membres del grup impulsor, els quals van destacar l'afirmació que no es tracta d’un mètode sinó d’una metodologia que pot adoptar mil i una formes, tantes com professionals docents que cerquin, mitjançant la reflexió sistemàtica, millorar la seva pràctica.