Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com V Jornada del COPEC | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI

V Jornada del COPEC

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Jornades > V Jornada del COPEC

 

LA PROFESSIÓ DE LA PEDAGOGIA EN UN MÓN GLOBALITZAT

les competències, un element clau i una oportunitat per a la professió

Organitzada pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya

27 i 28 de novembre de 2009

 

 

 

 

Reconeixement Formació Professorat i Crèdits Lliure Elecció >>>

Presentació i programa V Jornada >>>

Cartell V Jornada del COPEC >>> 

 

INTRODUCCIÓ 

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), institució que aplega als professionals de la pedagogia i la psicopedagogia, té entre els seus objectius generar discurs i coneixement pedagògic, tot reflexionant i analitzant sobre la praxi professional.

 

Un dels espais que té el COPEC per a contribuir al corpus de coneixement pedagògic són les jornades que organitza periòdicament al voltant d’una temàtica pedagògica.

 

Enguany es portarà a terme la V Jornada del COPEC que, amb el títol “LA PROFESSIÓ DE LA PEDAGOGIA EN UN MÓN GLOBALITZAT - Les competències, un element clau i una oportunitat per a la professió", tenen per objectiu analitzar els estudis de Pedagogia i la seva correspondència amb la praxi de la professió pedagògica, a partir de l’ampli context que propicia l’època del coneixement i de la globalització.

             

PRESENTACIÓ 

En l’era de la globalització la pedagogia creix en importància en tant que és necessari crear espais educatius més enllà de les fronteres i vincles entre les diferents, i a voltes iguals, formes d’abordar el fet educatiu com a motor per a promoure el canvi en grups humans.

 

La pedagogia tot i tenir referents de talla mundial, als quals es remeten els diferents països, es desenvolupa en cada context cultural un paradigma diferent, és des d’aquesta perspectiva que la V Jornada del COPEC, pretén fer-hi una aproximació tot analitzant la professió pedagògica a partir de l’eix vertebrador de les competències.

 

Prenent com a referència la visió d’un context macro com és el mundial, fent un tastet a països que ens poden ser propers idiomàticament com Llatinoamèrica, passant a un context cultural i econòmic més proper com és Europa, per apropar la mirada a les fronteres estatals i, acabar, focalitzant la realitat a casa nostra.

 

En aquest sentit, la convergència europea d’educació superior ha propiciat que els països membres haguessin de reestructurar els estudis universitaris per adaptar-los a les directrius marcades per la Unió el 1999, l’anomenada Declaració de Bolonya.

 

D’una banda, l’estructuració per ECTS (European Credit Transfer System) com a mitjà per a  reestructurar els currículums i facilitar la mobilitat tant dels estudiants com dels professionals de la UE i, d’altra, les directrius per a formular els plans d’estudis en clau de competències,  dibuixen camins d’entesa per a esbrinar els punts de convergència entre universitat i empresa en un context on estem compartint reptes de caràcter econòmic, cultural i social, com és Europa.

 

La V Jornada del COPEC tindran, doncs, dues línies d’anàlisi, tenint com fil conductor les competències. D’una banda, construir un mapa de la pedagogia professional més enllà d’Europa, i de l’altra, contrastar el sector acadèmic i professional, en un context més proper, on fer emergir què falta per acabar de trobar-se, sent les competències un element clau per a facilitar aquest punt d’encontre entre ambdós sectors: l’acadèmic i el professional.


OBJECTIUS

Conèixer la pedagogia professional en l’àmbit internacional.

Analitzar els nous estudis de pedagogia i la seva correspondència amb el mercat del treball, en clau de competències.

 

PARAULES CLAU

pedagogia, professió, competències, funcions, escenaris d’intervenció, currículum acadèmic, globalització, educació, formació, processos de canvi.

 

DESTINATARIS

Adreçat a titulats i estudiants de pedagogia i psicopedagogia i altres titulats i estudiants de l’àmbit social, formatiu i educatiu.

 

PRESENTACIÓ COMUNICACIONS (normes presentació >>>)

Element programàtic essencial en la generació de debat i de noves idees i propostes que col·laborin a enriquir el corpus de coneixement de la pedagogia en el nostre país i, en aquesta edició, també a nivell internacional.

 

PREMI D'ASSAIG PEDAGÃ’GIC (bases >>>)

V Convocatòria del Premi d’Assaig Pedagògic Frederic J. Company i Franquesa, que té per finalitat el foment i la difusió de treballs de caràcter pedagògic que contribueixin a donar a conèixer, difondre, potenciar i aprofundir  en la reflexió i anàlisi al voltant de l’exercici professional de la Pedagogia i les seves àrees de coneixement.