V Jornada del COPEC
LA PROFESSIÓ DE LA PEDAGOGIA EN UN MÓN GLOBALITZAT
les competències, un element clau i una oportunitat per a la professió
Organitzada pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya
27 i 28 de novembre de 2009
Reconeixement Formació Professorat i Crèdits Lliure Elecció >>>
Presentació i programa V Jornada >>>
Cartell V Jornada del COPEC >>>
INTRODUCCIÓ
El Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), institució que aplega als professionals de la pedagogia i la psicopedagogia, té entre els seus objectius generar discurs i coneixement pedagògic, tot reflexionant i analitzant sobre la praxi professional.
Un dels espais que té el COPEC per a contribuir al corpus de coneixement pedagògic són les jornades que organitza periòdicament al voltant d’una temà tica pedagògica.
Enguany es portarà a terme la V Jornada del COPEC que, amb el tÃtol “LA PROFESSIÓ DE LA PEDAGOGIA EN UN MÓN GLOBALITZAT - Les competències, un element clau i una oportunitat per a la professió", tenen per objectiu analitzar els estudis de Pedagogia i la seva correspondència amb la praxi de la professió pedagògica, a partir de l’ampli context que propicia l’època del coneixement i de la globalització.
PRESENTACIÓ
En l’era de la globalització la pedagogia creix en importà ncia en tant que és necessari crear espais educatius més enllà de les fronteres i vincles entre les diferents, i a voltes iguals, formes d’abordar el fet educatiu com a motor per a promoure el canvi en grups humans.
La pedagogia tot i tenir referents de talla mundial, als quals es remeten els diferents països, es desenvolupa en cada context cultural un paradigma diferent, és des d’aquesta perspectiva que la V Jornada del COPEC, pretén fer-hi una aproximació tot analitzant la professió pedagògica a partir de l’eix vertebrador de les competències.
Prenent com a referència la visió d’un context macro com és el mundial, fent un tastet a països que ens poden ser propers idiomà ticament com Llatinoamèrica, passant a un context cultural i econòmic més proper com és Europa, per apropar la mirada a les fronteres estatals i, acabar, focalitzant la realitat a casa nostra.
En aquest sentit, la convergència europea d’educació superior ha propiciat que els països membres haguessin de reestructurar els estudis universitaris per adaptar-los a les directrius marcades per
D’una banda, l’estructuració per ECTS (European Credit Transfer System) com a mitjà per a reestructurar els currÃculums i facilitar la mobilitat tant dels estudiants com dels professionals de la UE i, d’altra, les directrius per a formular els plans d’estudis en clau de competències, dibuixen camins d’entesa per a esbrinar els punts de convergència entre universitat i empresa en un context on estem compartint reptes de carà cter econòmic, cultural i social, com és Europa.
La V Jornada del COPEC tindran, doncs, dues lÃnies d’anà lisi, tenint com fil conductor les competències. D’una banda, construir un mapa de la pedagogia professional més enllà d’Europa, i de l’altra, contrastar el sector acadèmic i professional, en un context més proper, on fer emergir què falta per acabar de trobar-se, sent les competències un element clau per a facilitar aquest punt d’encontre entre ambdós sectors: l’acadèmic i el professional.
OBJECTIUS
Conèixer la pedagogia professional en l’à mbit internacional.
PARAULES CLAU
pedagogia, professió, competències, funcions, escenaris d’intervenció, currÃculum acadèmic, globalització, educació, formació, processos de canvi.
DESTINATARIS
Adreçat a titulats i estudiants de pedagogia i psicopedagogia i altres titulats i estudiants de l’à mbit social, formatiu i educatiu.
PRESENTACIÓ COMUNICACIONS (normes presentació >>>)
Element programà tic essencial en la generació de debat i de noves idees i propostes que col·laborin a enriquir el corpus de coneixement de la pedagogia en el nostre paÃs i, en aquesta edició, també a nivell internacional.
PREMI D'ASSAIG PEDAGÃ’GIC (bases >>>)
V Convocatòria del Premi d’Assaig Pedagògic Frederic J. Company i Franquesa, que té per finalitat el foment i la difusió de treballs de carà cter pedagògic que contribueixin a donar a conèixer, difondre, potenciar i aprofundir en la reflexió i anà lisi al voltant de l’exercici professional de la Pedagogia i les seves à rees de coneixement.