Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com Seminaris del Màster Dret de Família - Facultat de Dret (UB) <br><br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI

Seminaris del Màster Dret de Família - Facultat de Dret (UB)

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, participa des de l’any 2007, als Seminaris organitzats en el marc del Màster “Dret de Família” de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, adreçat a estudiants de les àrees de coneixement de les Ciències Socials.

 

En la primera edició, l’abril del 2007, el tema del Seminari fou Maltractament Infantil: intervencions professionals, en el qual, el president del COPEC, Josep M. Elias i Costa, va desenvolupar la ponència “La pedagogia i la infància i l’adolescència en situació de risc”. En la seva intervenció va destacar la importància dels equips d’atenció a la infància i adolescència (EAIAs), en la detecció, prevenció i protecció als menors, on el pedagog/a treballa interdisciplinàriament amb professionals de diferents disciplines.

 

La següent col·laboració, l’any 2008, es va analitzar l’Avanprojecte de la Llei catalana d’Infància. El president del COPEC va participar en la taula rodona Què en pensen les entitats sobre aquest avanprojecte? Josep M. Elias, va girar la seva intervenció en les bondats de la Llei quant a què se centra en la prevenció del risc de l’infant i de l’adolescent. Demanà molta cura en el disseny dels programes del que nomenà “Visites biològiques”, en tant que espai on facilitar l’apropament dels infants i joves al context familiar. Va acabar la seva intervenció comentant que (...) les visites, a més d’un dret dels infants i adolescents, són una eina pedagògica per als professionals perquè els nostres infants i adolescents entenguin què els ha passat, el perquè els ha passat i, especialment, perquè els ha passat a ells”

 

El Seminari d’aquesta edició del 2009, es va centrar en La immigració, suport professional a la infància i a la família. Rosa Rodríguez i Gascons, vicepresidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, va participar, conjuntament amb el Col·legi de Treballadors/res Socials i el Col·legi d’Educadors i Educadores Socials de Catalunya, a la taula rodona “Suport i intervencions professionals”. Va fer una reflexió sobre l’associació d’immigració amb pobresa, marginació i delinqüència, així com la necessitat d’analitzar conceptualment els mots com “cultura”, “identitat”, “integració”, etc. Mots que s’utilitzen en l’àmbit professional sense conèixer veritablement el seu abast i la seva dimensió, i que molt cops actuen com a referents estigmatitzadors. Rosa Rodríguez va emfatitzar en el paper de la pedagogia per al desenvolupament de models de referència, en el marc de la pedagogia social, que guiïn els projectes i programes de les institucions i entitats que intervenen en aquest camp professional.