Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DESITJOS PER L’ESDEVENIDOR | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Generació coneixement > Parlem de Pedagogia

DESITJOS PER L’ESDEVENIDOR

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Publicacions > DESITJOS PER L’ESDEVENIDOR

DESITJOS PER L’ESDEVENIDOR

 

Josep Maria Elias

Col·legiat 003

Perafita, El Lluçanès, desembre de 2013

 



Desitjos pel 2014 entorn als GRUPS DE TREBALL –sala de màquines del COPEC- que, afegits a altres reptes, fan un escenari esperançador i estimulant als més de 1000 col·legiats que empenyem la màquina aquestes alçades del 2013

 

Volem aprofitar aquest espai que ens concedeix el Consell Social per expressar els nostres millors desitjos per a tots els membres d’aquesta corporació i llurs famílies.

 

Dit això, tots sabeu que aquest 2014 no serà com d’altres anys. Passi el que passi hi haurà un abans i un després. No podem seguir la inèrcia què ens porta de cap al precipici i cal posicionar-nos cadascú des del seu pensament, però posicionar-nos, per canviar les coses, per assolir un estat de benestar que asseguri els mínims als més desfavorits i posi fre i càstig a la corrupció i als corruptes que s’han omplert les butxaques gràcies a la desconeixença, la bona fe, la necessitat i la pressió del màrqueting agressiu dels mitjans de comunicació.

 

Pel que fa a casa nostra, voldríem expressar “pinzellades de desig” pel 2014 entorn la feina a fer pels diferents grups de treball - autèntica sala de màquines del COPEC - i que justifica l’existència d’un Col·legi professional com el nostre.

 

En l’àmbit de la Salut, Terapèutica i Qualitat de Vida, fóra bo que es pogués treballar en l’educació, la formació i la conscienciació d’hàbits i valors saludables per als nostres infants i adults, de manera transversal amb d’altres àmbits i grups d’edat diferents. Assolir l’objectiu de la formació en qualitat de vida al llarg de la pròpia vida. Complementant la bona tasca que es realitza a l’escola però des de l’àmbit familiar. Caldria cercar vies d’entrada i articular-ne l’estratègia més adient.

 

La Pedagogia Social ocupa un lloc rellevant dins l’escenari laboral i reivindicatiu dels nostres temps. La Cartera de Serveis -llei referencial de l’àmbit– ens ha de permetre treballar i aportar el nostre saber a l’Administració pública i al Tercer Sector Social català. Hores d’ara seguim tenint molts/es pedagogs/gues treballant com experts, reconeguts pel seu currículum però no pas per la seva especialitat formativa en pedagogia i/o psicopedagogia.

 

Altes Capacitats ha assolit una fita important, fer-se veure i ésser contemplada per la Generalitat de Catalunya com un pou de coneixement necessari per a la detecció, diagnosi i abordatge personalitzat de l’alumne amb capacitats per sobre la mitjana. Ara cal consolidar-se dins el món universitari i treballar tot dissenyant el currículum del futur professorat d’infantil i primària i les estratègies de detecció i abordatge intraescolar.

 

Pedagogia i Escola té una feina il·lusionant pel que fa la nostra aportació al moviment de Renovació Pedagògica on ja s’han establert els principis d’una esperem i desitgem, estable i llarga relació professional i tècnica. Tant de bo el Consell Escolar de Catalunya, ens obri definitivament les portes i ens requereixi per treballar plegats en el disseny d’estratègies creatives, trencadores i renovadament futuristes de la nostra Llei Catalana d’Educació -LEC. Ens hem de fer forts davant les anunciades i amenaçadores imposicions recentralitzadores.

 

Pedagogs Sense Fronteres ha de seguir col·laborant amb iniciatives endegades per ONGs del nostre àmbit. Aportem coneixement i col·laboració a iniciatives ja actives, que requereixen suport tècnic.

 

Gent Gran té reptes vinculats als darrers Convenis establerts tant amb entitats privades com amb l’Administració pública. Feina transversal i intercol:legial, fonamentada ens les bones praxis, l’envelliment actiu i el bon tracte.

 

La Mediació s’ha consolidat com un viver de professionals de la pedagogia, gràcies a la formació bàsica del nostre grau de pedagogia i l’antic de psicopedagogia -ara màster. La formació en conflictologia treu el cap per deixar enrere una visió de la mediació que requereix de constants reptes de futur per donar una alternativa seriosa i rigorosa a la Justícia ordinària, cara, complexa i traumàtica per a les parts litigants en conflictes veïnals, de parella o d’altri.

 

Si a tots aquests reptes hi afegim, a més, d’altres:

 

La imminent aprovació de la Llei de creació del “Consejo General de Colegios de Pedagogos y Psicopedagogos” –COGECOPYP i tota la reivindicació a territori espanyol que comportarà per a la nostra professió.

 

La implementació del treball d’investigació sobre el perfil professional del Pedagog a Europa –vinculat a la Federació Europea de Professionals de la Pedagogia- com també el procés a mig termini de l’Acreditació professional presentat a les darreres Jornades de les Illes Balears.

 

La Intercol·legial de Col·legis Professionals on ocupem una vocalia compartida dins la Junta Directiva i que ens demanarà implicació per mitja de la sectorial Social.

 

Les denúncies i reivindicacions davant injustícies procedimentals de concursos oferts per l’ens públic, etc.

 

Obtindrem un escenari força esperançador, atractiu, engrescador i estimulant per als més dels mil col·legiats i col·legiades que empenyem aquesta màquina, aquestes alçades de l’any 2013.

 

Salut, país i pedagogia !!!


Data de publicació: 24/12/2013