Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com RTVE - NÚRIA PEDRÓS, DRA. EN PEDAGOGIA I MEMBRE DE LA XARXA EXPERTES: ´BESSONS´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

RTVE - NÚRIA PEDRÓS, DRA. EN PEDAGOGIA I MEMBRE DE LA XARXA EXPERTES: "BESSONS"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > RTVE - NÚRIA PEDRÓS, DRA. EN PEDAGOGIA I MEMBRE DE LA XARXA EXPERTES: "BESSONS"RTVE - Ràdio 4 - 21/04/2021 - Núria Pedrós, Doctora en Pedagogia i membre de la xarxa d’expertes del COPEC

DESPRÉS DEL COL·LAPSE - BESSONS

Presentat per Samanta Villar

Què és millor pels bessons des d’un punt de vista de la pedagogia, anar a classe junts o separats? Hi ha resultats conclusius?

Núria Pedrós, Doctora en Pedagogia i membre de la xarxa d’expertes del COPEC diu que "Des del punt de vista pedagògic, no hi ha una opció millor, no es pot dir o bé sempre separats o bé sempre junts. Hem de tenir en compte diversos factors." 

"El primer seria el nen i les seves característiques; com l’edat, el desenvolupament físic, el desenvolupament psicològic, intel·lectual, la seva dependència o independència d’un respecte a l’altre, la relació entre ells, si estan íntimament aparellats, si són madurs o immadurs, si es beneficia un de l’altre... En primer lloc, ens hauríem de fixar en la parella de nens, no és tant que penso jo com a adult sinó que els hi convé als meus fills." 

"En segon lloc s’hauria de tenir en compte l’escola. Si és una escola d’una línia el problema s’ha acabat i no hi ha debat. És un criteri d’escola. Aquest criteri que els bessons han d’anar separats ha anat passant d’any en any, de curs en curs i d’escola en escola. Si es busquen els estudis que hi ha, el primer estudi seriós és l’any 2004 de la Universitat King’s College del Regne Unit, és un estudi molt petit que es va fer amb bessons de diferents edats i deia que quan se separaven hi havia diferències en els comportaments, uns mostraven conductes més sociables i obertes i els altres més timidesa, i en el nivell de lectura uns eren més alts i altres més baixos, però a partir del 2004, altres estudis seriosos que coneixem, del 2010 de la Universitat d’Amsterdam i del 2018 de la Universitat New England, no han trobat en cap cas diferències significatives de capacitats cognitives, rendiment i motivació entre germans bessons junts a l’aula o separats." 

Minut 47:50

Data de publicació: 21/4/2021