Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com RAC 1 - JORDI PUIG, PRESIDENT CONSELL SOCIAL: ´LA SETMANADA PER ALS INFANTS´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

RAC 1 - JORDI PUIG, PRESIDENT CONSELL SOCIAL: "LA SETMANADA PER ALS INFANTS"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > RAC 1 - JORDI PUIG, PRESIDENT CONSELL SOCIAL: "LA SETMANADA PER ALS INFANTS"

RAC1 21/01/2021 -  Jordi Puig Voltas, president del Consell Social

Periodista de RAC1

Jordi Puig Voltas, doctor en pedagogia i president del Consell Social del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, creu que “la setmanada té pros i contres. Com a concepte, s’ha quedat antiquat, però com a eina per gestionar diners a l’àmbit familiar, és molt ric. Hi ha molts factors que poden influir en un efecte positiu o negatiu”, apunta a RAC1.cat l’expert.

Per Puig Voltas, és interessant treballar el concepte de l’estalvi des que el nen neix, obrint un compte al banc, i en el moment que es fa conscient de les coses que passen al seu voltant i com funciona la societat, explicar-li que ell té aquells diners guardats en un compte corrent. “Li podem explicar que ell té un compte que es va omplint i en el qual pot contribuir. Així, pares i mares estableixen les dinàmiques”. A quina edat començar amb la setmanada, segons el pedagog, aniria en funció de la maduració de l’infant, potser a partir del moment que ja tenen necessitats materials i ho expressen.

Hi ha famílies que donen la setmanada condicionada a unes tasques o feines que el fill o filla ha de fer. Per Puig Voltas, això és un error. “És millor que es doni a canvi de res, sempre, com hem dit, que hi hagi una bona dinàmica familiar, un bon comportament. Jo no la vincularia mai a tasques, perquè les tasques s’han de fer tant sí com no, amb setmanada o sense”, apunta el pedagog.

Segons el pedagog, hauria d’estar dividida en dues parts, la disposable i l’estalviable. “Una part l’has d’estalviar i l’altra te la pots gastar. L’estalvi quedarà allà i ja veurem en el futur quant es pot gastar”. A més, apunta que “la part que es pot gastar s’ha de controlar amb què es gasta. Ha de ser una despesa en alguna cosa lògica que tingui sentit de comprar, no qualsevol cosa”. Fins i tot, si és una despesa amb molt sentit (com ara una col·lecció de llibres) els progenitors hi poden col·laborar i comprar-ho a mitges.

Data de publicació: 21/1/2021