Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ARA CRIATURES - J.Gamero, vocal Pedagogia Escola: ´ESCOLA A CASA: QUAN ÉS L´OPCIÓ ESCOLLIDA´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

ARA CRIATURES - J.Gamero, vocal Pedagogia Escola: "ESCOLA A CASA: QUAN ÉS L'OPCIÓ ESCOLLIDA"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > ARA CRIATURES - J.Gamero, vocal Pedagogia Escola: "ESCOLA A CASA: QUAN ÉS L´OPCIÓ ESCOLLIDA"

ARA CRIATURES 06/06/2020 - Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola


diferència entre educar a casa i l’acompanyament que han fet les famílies amb el confinament: “En el primer cas, els pares tenen un paper protagonista, mentre que en el segon donen suport, perquè les tasques i les classes les dirigeix l’escola”.

“en el cas de la canalla més petita, en el confinament, el paper de les famílies ha hagut de ser més protagonista perquè les criatures no són autònomes, i per això han aparegut les dificultats de combinar-ho amb el teletreball, cosa que pares i mares han hagut d’assumir en molts casos”.

"pedagògicament, sempre que l’alumne estigui motivat, i les famílies en facin un bon seguiment, ha de tenir el mateix resultat. Ara bé, l’escola ofereix un camí en el qual s’aprenen valors, s’aprèn a compartir amb els altres i, en resum, s’aprèn un currículum vivencial que no s’aprendrà igual a casa”.

“a l’escola les vivències que s’hi tenen (com ara les frustracions, les injustícies, les alegries, els jocs) fan créixer els alumnes com a persones”. La persona es forma com a resultat de la convivència amb l’altre. A casa es poden donar els coneixements, però la socialització l’aporta molt més l’escola”.

Data de publicació: 6/6/2020