Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com SOCIAL.CAT - COPEC: ´ÉS MÉS IMPORTANT L´ACOMPANYAMENT EMOCIONAL QUE L´ACADÈMIC´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

SOCIAL.CAT - COPEC: "ÉS MÉS IMPORTANT L'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL QUE L'ACADÈMIC"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > SOCIAL.CAT - COPEC: "ÉS MÉS IMPORTANT L´ACOMPANYAMENT EMOCIONAL QUE L´ACADÈMIC"

SOCIAL.CAT 23/04/2020 - COPEC

"Els pedagogs subratllen que ara és més important “l’acompanyament emocional” que l’acadèmic"

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya (Copec) ha subratllat en un comunicat que en l'escenari excepcional que ha creat la pandèmia de la Covid-19 “és més important l’acompanyament i seguiment personal i emocional” de l'alumnat “que l’estrictament acadèmic”. 

A parer de Copec, els tutors han de “prioritzar” l’acompanyament emocional dels alumnes atenent les diferents realitats emocionals que poden travessar, i pel que fa a la matèria docent, el col·legi considera que en aquests moments “el més important no són els continguts, sinó mantenir la curiositat i treballar des del confinament els hàbits o rutines que predisposin a l’aprenentatge”.

Copec subratlla que la situació ha fet més evident la bretxa tecnològica i la dificultat d'alguns alumnes de seguir les classes en línia, i en aquest sentit apunta que no n'hi ha prou amb lliurar material tecnològic a les famílies, sinó que també cal que els adults puguin acompanyar els fills en l’ús d’aquestes eines.

També afirma que cada alumne s’ha d’adaptar a unes rutines i uns horaris “diferents i amb un cert grau de variabilitat”. Això demana, a parer de Copec, “flexibilitzar l’atenció docent a les diferents realitats de l’alumnat”.

Finalment, el col·legi indica que el nou plantejament d’ensenyament-aprenentatge exigeix augmentar la qualitat de les reunions i coordinacions entre els diferents equips docents de les escoles, “donant una visió cohesionada de la tasca docent i elaborant una proposta coherent i dinàmica d'ensenyament en la distància”.

En aquest sentit, des del col·legi assenyalen que els infants, adolescents i joves tenen la possibilitat de “millorar la capacitat d’aprendre a pensar, d’aprendre a conèixer i d’aprendre a saber des d’una realitat viscuda amb intensitat”. A més a mes, conclouen que el confinament ofereix una “oportunitat d’adaptació i la necessitat d’una mirada focalitzada i optimista, la vivència d’uns valors humans... un conjunt d’intangibles que de ben segur afavoriran el desenvolupament de la persona”.



Data de publicació: 23/4/2020