Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ARA CRIATURES - V. GÓMEZ, vicepresidenta: ´ESCOLA I CASA, ESPAIS PER TREBALLAR EN SILENCI´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

ARA CRIATURES - V. GÓMEZ, vicepresidenta: "ESCOLA I CASA, ESPAIS PER TREBALLAR EN SILENCI"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > ARA CRIATURES - V. GÓMEZ, vicepresidenta: "ESCOLA I CASA, ESPAIS PER TREBALLAR EN SILENCI"
ARA CRIATURES 02-05-2020 - Victòria Gómez Serés, vicepresidenta



Estar en silenci també és respecte per als altres: “Tant petits com grans han de ser còmplices del fet que tots hem de conviure sota el mateix sostre i hem de tenir unes franges horàries amb uns rols assignats per fer que la convivència transcorri tan bé com sigui possible. A l’hora de fer aquests horaris hem d’implicar-hi els infants perquè d’aquesta manera se senten importants i els segueixen”. 

"Hem de buscar estratègies per engrescar-los en coses interessants per treballar la psicomotricitat, la creativitat, l’enginy”, diu. Entre aquestes estratègies, fer reunions familiars per preguntar-los què han après avui i què voldran fer demà perquè els pares tinguin marge per anticipar-se.

“Mentre estan ocupats hi ha aquestes estones de silenci. Evidentment, silenci no és estar totalment callat -seria antinatural dins d’una casa-, però els aporta aquesta serenitat a l’hora de fer les coses. Cal trobar activitats que no siguin ràpides de fer, a què hagin de dedicar un temps, que serà el que després els donarà aquesta concentració per fer aquest treball més profund i competent”.

Data de publicació: 2/5/2020