INICI > Generació coneixement > Parlem de Pedagogia
E. ESCARRÉ: "MISSATGE D’ESPERANÇA PER ALS ESTUDIANTS"
Eloi Català Escarré [i]
Col·legiat núm. 2132Valls, octubre 2019
La preocupació i la desmotivació ens dominen, però no hem de deixar que ens vencin. Som joves i hem acabat Pedagogia, necessitem una oportunitat per demostrar que som capaços. Vull remoure les consciències de director@s per a què apostin per nosaltres encara que no tinguem experiència.
EL QUE PENSEM
Et trobes que ja has acabat els teus estudis, aquests que perseguies des de fa temps, amb cansament, amb constà ncia, amb diversió, amb aclaparaments... quan per fi tens la titulació, comences a buscar treball relacionat amb el que has estudiat i no solament t'emportes desencisos, sinó que a més, et costa fins i tot incorporar-te en una plantilla d'un supermercat. Què està passant? Perquè tothom requereix experiència? És necessà ria l'experiència? Els nostres pares van començar a treballar sense experiència i en el lloc de treball els ensenyaven de la manera que volien que fessin les tasques. Des del meu punt de vista, el més lògic i prà ctic.
És difÃcil demanar que la persona sigui jove i
que tingui experiència per a treballar per a nosaltres. Segur que hi ha
persones que ajuden els estudiants, els fan un lloc en la seva empresa,
els formen i aquestes persones són les més afortunades del món, però la
gran majoria, i ho dic per experiència pròpia i de l'entorn, necessiten
experiència mÃnima de 4 anys per a poder treballar. Les empreses no
volen ensenyar, volen posar a algú en el lloc de treball que ja sà piga
fer les funcions. Aquest és el gran avantatge que veuen, no malgastar
temps a ensenyar alguna cosa a algú nou. Jo trobo avantatges en agafar a
algú sense experiència, ja que pots ensenyar de la manera que tu
vulguis, la estàs formant tu!. Quina major satisfacció hi ha en veure que la
persona està creixent i desenvolupant-se grà cies a tu?
Aquest
"Parlem de Pedagogia", vol remoure les consciències d'aquells directors i
directores que requereixen treballadors/res per a ocupar llocs en les
seves empreses però que solament donen oportunitat de realitzar
entrevistes a les persones que ja tenen experiència. Fins i tot es pot veure com estan almenys de 2 a 3 mesos buscant i renovant aquesta oferta en
diferents pà gines de cerca d'ocupació, ja sigui perquè no troba la
persona jove i amb experiència que necessiten, perquè la gent que ha
aconseguit l'entrevista no ha acabat de convèncer o per altres raons. Hi
ha massa requisits en els llocs de treball, crec que es pot ser més
flexible. Aquest procés seria més rà pid sà s'evita l'experiència
com un requisit indispensable. Tothom ha començat des de zero, ningú ha
nascut ensenyat i els joves necessitem a aquella persona que ens doni
empenta i ens digui: t'agafo encara que no tinguis experiència,
perquè jo te la donaré, jo t'ensenyaré, perquè a mi també em van
ensenyar i ningú neix amb les coses apreses. Equivoca’t les vegades que
faci falta per a aprendre i això serà la més gran i millor experiència que
et portaràs en la vida.
Entenc el punt de vista dels directors i directores que pensen: clar,
però si agafo una persona que no tingui experiència, malgastaré temps
en l'ensenyança i potser no fa les seves tasques correctament i fa que
perdi producció.
Pot ser que no els falti raó, tot pot
passar, és cert, però llavors pot ser que els falti empatia. Els
estudiants que hem acabat els estudis estem preparats perquè per alguna
cosa hem aprovat, res ens han regalat i a més hem fet prà ctiques on ens
han ensenyat el millor que han pogut. Que ens falta? l'oportunitat.
L'oportunitat per a demostrar que encara que no tinguem experiència
valem per a aquest lloc de treball que tants anys ens ha costat poder
aconseguir. És clar que els principis sempre són difÃcils i que la
constà ncia és la millor clau que tenim per a aconseguir allò que volem.
No vull per a res que sigui un missatge pessimista, sinó tot el
contrari; optimista i que arribi a persones que puguin llegir-ho i
recapacitar i pensar: és cert donaré oportunitat als joves perquè
estan capacitats per a poder portar aquest treball, i si no ho estan,
els ajudaré perquè ho estiguin.
Ã’bviament, no estem
esperant sortir de la carrera i tenir el treball de les nostres vides.
Volem començar a treballar del que tant hem somiat, ens és igual on i
com, però començar.
EL QUE HEM DE FER
El
missatge positiu que tenim és que hem de ser persones fortes, persones
capaces i no deixar de formar-nos, continuar formant-nos perquè quan més formats estem, més portes se'ns obriran, i avui dia no només val la formació
reglada, sinó que avui dia nosaltres mateixos podem anar a una
biblioteca a agafar un llibre, informar-nos, llegir, tafanejar i
entendre moltÃssims conceptes que tenim a l'abast.
Moltes
vegades he pensat que la sort és un factor que no existeix perquè sempre
he dit que la sort la crea la mateixa persona amb la seva força de
voluntat, les seves ganes, la seva constà ncia, la seva motivació, i en
part és aixÃ, però em nego a pensar que la sort no existeix, aixà que
amb tot el nostre potencial i amb una miqueta de sort, crec que podem
aconseguir allò que ens proposem, aixà que és clar que per a aconseguir
una cosa depèn de moltÃssims factors, però el que podem fer nosaltres es
no deixar de créixer, no deixar d'aprendre, seguir endavant i no perdre
mai la motivació, això és el que ens fa grans i pedagògicament voler
aprendre i créixer és el valor més gran que podem tenir. Aixà que us
animo a tots i a totes a donar el millor de nosaltres, a no rendir-nos i
a continuar lluitant pel que volem. Al final ho aconseguirem.
Per últim, aprofito per aconsellar-vos i recomanar els serveis que el Col·legi de Pedagogs ofereix:
Des
de grups de recerca i aula de pedagogia per a continuar formant-nos,
diversos actes pedagògics, publicacions, assessorament jurÃdic, fiscal i
laboral i molts més serveis que ens faran créixer personalment i
professionalment.
Ànims i endavant!
[i] Pedagog, col·legiat núm. 2122
Data de publicació: 21/10/2019