INICI > El COPEC > Vocalies territorials > COPEC-Tarragona
NdP: SUMEM PER LES ALTES CAPACITATS
SUMEM PER LES ALTES CAPACITATS
Avui a la seu de COPEC-TARRAGONA hem celebrat la tertúlia-col·loqui "Sumem per les altes capacitats" organitzada pel Grup de Recerca d'Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat del COPEC, i ATHENA- Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l'Ebre.
- Hem gaudit plegats, famílies i professionals, d'un espai de debat i reflexió al voltant de la pedagogia i de les altes capacitats.
- L'acte ha tancat amb la signatura del conveni entre ATHENA i COPEC, consolidant la voluntat de col·laborar i avançar conjuntament per a què les Altes Capacitats siguin considerades necessitats educatives especials dins del Sistema Educatiu i se'n destinin els recursos per a poder atendre-les.
Tarragona, dissabte 5 d'octubre de 2019
A les 12.30h ha obert l'acte Marta Fabregat, vocal de Tarragona, donant la benvinguda i agraint a totes les persones assistents per acompanyar-nos, en especial a la presidenta del Col·legi de Pedagogs, Rosa Rodríguez, i a la presidenta d'ATHENA, Mònica Casellas. Ha posat l'èmfasi en la importància de fer aquest acte i la signatura del conveni entre les dues entitats que el clourà, a Tarragona, abordant un tema tant important com són les altes capacitats.
Ha presentat la tertúlia-col·loqui "Sumem per les Altes Capacitats" adreçada a professionals i famílies, organitzada per ATHENA i COPEC, esperant que engresqui per aportar, aprendre i avançar en el món de les altes capacitats.
M. Concepció Torres, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC, qui ha conduït i moderat el debat, ha iniciat la tertúlia recordant que des dels seus inicis el COPEC treballa per les altes capacitats mitjançant el Grup de Recerca d'Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat (GRAC), amb un objectiu clar: investigar i innovar sobre les altes capacitats i per a què siguin reconegudes com una necessitat educativa per l'administració educativa, així com per proporcionar eines i recursos pedagògics a famílies, infants i joves, mestres i professorat.
Començant el debat, per la seva banda, Mònica Casellas, presidenta d'ATHENA, Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l'Ebre, ha exposat la necessitat de sumar esforços en el reconeixement de les AC per part de l'administració i en la detecció precoç i correcta intervenció educativa a l'escola i en l'assessorament i suport a les families. Sobretot, ha destacat la importància d'un diagnòstic a temps per afavorir el desenvolupament integral i emocional dels alumnes amb AC en el sí de l'escola i els instituts. "Cal que famílies-escola-professionals treballem plegats en la detecció, intervenció i assessorament als alumnes amb AC. A vegades tenim la sensació les families, d'estar immersos en un Sistema Educatiu que no ens atén i en una Societat que no ens entén." Per últim, ha afegit que l'objectiu de l'associació, per tant, és el d'establir vincles i col·laboració amb profesionals, departament, universitats,...
Per altra banda i en sintonia, Mònica Fernández, coordinadora del Grup de Recerca d'Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat del COPEC, ha recordat que ja fa anys que treballen de valent per donar més visibilitat i difusió als alumnes amb AC; organitzant i participant en diverses activitats, recerques, jornades i xerrades..., per aportar una visió real i ajudar a que l'atenció educativa sigui l'adient, com qualsevol altre alumne/a amb necessitat específica de suport educatiu (NESE). Paral·lelament, ha exposat que alguns membres del GRAC treballen i es coordinen amb diverses entitats educatives com el Departament d'Educació, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, etc., per tal de dissenyar accions per a promoure l'atenció als alumnes amb AC a través de formacions i activitats, i conscienciar a tota la comunitat educativa de la importància de la detecció precoç, identificació i atenció educativa d'aquests alumnes. “Si tots els agents educatius implicats obrim la ment, ens acostumem a pensar i a creure en les AC podrem fer-ho molt millor, trencant mites i estereotips.”
Clou l'acte per part de les presidentes d'ATHENA i COPEC amb la signatura del conveni, motiu de la trobada, posant el punt de partida d'aquesta col·laboració que vol reunir esforços i interessos comuns sobre les ALTES CAPACITATS, dels que destaquem:
- Reconeixement, identificació i tractament des de l'administració i dins del marc escolar, també en àmbit privat.
- Assessorament, acompanyament i acollida a les famílies.
- Compromís en la divulgació i formació de professionals de l'educació per a la millora de consciència i atenció, tant en àmbit escolar com social.
- Formació, investigació, assessorament, innovació i desenvolupament pedagògic en aquest marc.
- Promoció professional del pedagog/a i en la divulgació de la pedagogia en aquest àmbit.
- Promoció, sensibilització, generació de recursos, informació i formació envers les AC.
- Organització d'activitats de promoció/formació/difusió entorn les AC (seminaris, jornades, conferències, tallers...)
Marta Fabregat, ha tancat l'acte agraint la col·laboració i la tasca que realitza a ATHENA i la implicació del GRAC del COPEC, afegint que la signatura d'aquest conveni permetrà una major relació entre ambdues entitats en el tema de les altes capacitats en les terres tarragonines.
CONTACTE
93 217 77 99 - 609 403 879
comunicacio@pedagogs.cat
Presentació Marta Fabregat, vocal de COPEC a Tarragona
Tertúlia-Col·loqui, Mònica CAsellas, presidenta d'ATHENA, Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l'Ebre, i
Mònica Fernández, coordinadora del Grup de Recerca d'altes Capacitats i Atenció a la Diversitat
Modera i Condueix, M. Concepció Torres, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC
Cloenda amb la signatura del conveni ATHENA-COPEC
COL·LABORA
GRUP DE RECERCA D'ALTES CAPACITATS I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Data de publicació: 5/10/2019