Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ARA CRIATURES- M. C. Torres, Presidenta Comissió Deontologia: ´Extraescolars: Quines i per què?´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

ARA CRIATURES- M. C. Torres, Presidenta Comissió Deontologia: "Extraescolars: Quines i per què?"

ARA CRIATURES - M. Concepció Torres: "Extraescolars: Quines i per què?" 11/05/19

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > ARA CRIATURES- M. C. Torres, Presidenta Comissió Deontologia: "Extraescolars: Quines i per què?"



M. Concepció Torres Sabaté

Presidenta Comissió de Deontologia

Col·legi de Pedagogs de Catalunya



ARA CRIATURES - M. Concepció Torres: "Extraescolars: Quines i per què?", per Judit Monclús

A l’hora de triar les activitats extraescolars, hem de tenir en compte les preferències de l’infant, però els adults també n’hem de poder proposar d’altres que podria fer observant si té alguna mancança o si volem potenciar alguna habilitat que tingui”, assenyala Maria Concepció Torres, doctora en pedagogia, responsable dels estudis de pedagogia a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili i presidenta de la comissió de deontologia del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. “Si és un nen que no té gaire activitat motriu, doncs l’apuntarem a expressió corporal o dansa perquè, a més de dominar el cos, també el pot ajudar intel·lectualment. Un nen molt mogut necessitarà, per exemple, fer natació o algun altre esport, però alhora potser també li caldria fer algun taller de dibuix on concentrar-se i agafar l’hàbit de l’autocontrol”, indica.

Torres, al seu torn, també indica que en el cas d’aquestes activitats n’hauria de quedar exclòs el reforç escolar. “Si convé, aquest tipus de reforç s’hauria de fer sense repetir el model escolar, fent-ho des d’una altra perspectiva i amb una altra metodologia, com ara visitar un museu o sortir d’excursió”.


Data de publicació: 13/5/2019