INICI > El COPEC > La veu del COPEC
COPEC - VALORACIÓ MANIFEST INCORPORACIÓ EDUCADOR/A SOCIAL A L'ESCOLA
El Col·legi de Pedagogs de Catalunya ha rebut, mitjançant la Sectorial d'Acció Social, Ensenyaments i Humanitats de la Intercol·legial, petició per a donar suport al MANIFEST que ha fet el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya, reivindicant la incorporació de l'educador/a social a les Escoles i Instituts.
La Junta de Govern del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, ha valorat el contingut del MANIFEST i estem d'acord amb els reptes que es plantegen als Centres Educatius.
En aquest sentit, seria un MANIFEST que es podria recolzar si s'adrecés a totes les disciplines educatives i socials que treballen dins i fora dels Centres Educatius. I no només relacionat amb els educadors i educadores socials.
Considerem que aquests reptes són objectius prioritaris dels i de les professionals que actualment desenvolupem la nostra tasca en les escoles i instituts (mestres, professorat, pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, psicòlegs/gues).
És per això que des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya creiem que és bo obrir un debat, ja que a priori sembla que s'envaeixen competències de les diferents disciplines que ja portem a terme llurs funcions i tasques en Escoles i Instituts com mestres, professors/res, pedagogs/gues, psicopedagogs/gues i psicòlegs/gues. Caldria especificar concretament els perfils a cada camp i les seves à rees d'actuació.
Quant al decà leg de funcions de l'educadora i l'educador social als centres educatius, considerem que el podrÃem signar perfectament com a funcions del pedagog/a i del psicopedagog/a.
És
per això que no podem donar suport al Manifest i al Decà leg, tal i com
està , si no s'expliciten més extensament les funcions diferencials de
l'educador/a social, perquè valorem que s'estan envaint competències del
pedagog /a i psicopedagog/a.
Data de publicació: 10/5/2019