Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com LA VANGUARDIA - M. Fernàndez ´Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necessitats educativas´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

LA VANGUARDIA - M. Fernàndez "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necessitats educativ

LA VANGUARDIA - M. Fernàndez - "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necesitats educativas" 09/02/2019

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > LA VANGUARDIA - M. Fernàndez "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necessitats educativas"








Mònica Fernàndez Díaz
Coordinadora Grupo de Recerca d'Altes Capacitats
Col·legi de Pedagogs de Catalunya







LA VANGUARDIA - M. Fernàndez - "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necesitats educativas" 

"El grup de recerca de altes capacitats del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, que coordina Mónica Fernàndez, ha elaborat un estudi sobre aques fenòmen, conegut com 'Doble Excepcionalitat' i que "a Espanya encara està poc estudiat", ha explicat Fernàndez a un entrevista amb Efe.

Entre els alumnes amb doble excepcionalitat, els més nombrosos són els que sumen altes capacitats i Trastorns de l'Aprenentatge (TA) com dislèxia o discalcúlia, segons l'estudi.

Per la seva part, els alumnes amb TDAH, sí presenten altes capacitats, controlen millor la seva atenció i davant estímuls motivadors es concentren durant un temps considerable i de manera productiva, revela el treball.

Els alumnes amb altes capacitats i Transtorns de l'Espectre Autista (TEA) presenten un ampli domini del vocabulari, dificultat amb el pensament abstracte i preocupació pels demés tot i ser crítics amb ells mateixos, destaca l'estudi."



Data de publicació: 9/2/2019