INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
LA VANGUARDIA - M. Fernà ndez "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necessitats educativ
LA VANGUARDIA - M. Fernà ndez - "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necesitats educativas" 09/02/2019
Mònica Fernà ndez DÃazCoordinadora Grupo de Recerca d'Altes CapacitatsCol·legi de Pedagogs de Catalunya
LA VANGUARDIA - M. Fernà ndez - "Més del 14% dels alumnes superdotats tenen altres necesitats educativas"
"El grup de recerca de altes capacitats del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, que coordina Mónica Fernà ndez, ha elaborat un estudi sobre aques fenòmen, conegut com 'Doble Excepcionalitat' i que "a Espanya encara està poc estudiat", ha explicat Fernà ndez a un entrevista amb Efe.
Entre els alumnes amb doble excepcionalitat, els més nombrosos són els que sumen altes capacitats i Trastorns de l'Aprenentatge (TA) com dislèxia o discalcúlia, segons l'estudi.
Per la seva part, els alumnes amb TDAH, sà presenten altes capacitats, controlen millor la seva atenció i davant estÃmuls motivadors es concentren durant un temps considerable i de manera productiva, revela el treball.
Els alumnes amb altes capacitats i Transtorns de l'Espectre Autista (TEA) presenten un ampli domini del vocabulari, dificultat amb el pensament abstracte i preocupació pels demés tot i ser crÃtics amb ells mateixos, destaca l'estudi."
Data de publicació: 9/2/2019