Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIARI DE L´EDUCACIÓ - Victòria Gómez, vicepresidenta “És viable un cos únic docent?´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

DIARI DE L'EDUCACIÓ - Victòria Gómez, vicepresidenta “És viable un cos únic docent?"

DIARI DE L'EDUCACIÓ - Victòria Gómez: “És viable un cos únic docent?" 06/11/2018

 Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > DIARI DE L´EDUCACIÓ - Victòria Gómez, vicepresidenta “És viable un cos únic docent?"


Victòria Gómez Serés

Vicepresidenta 
Col·legi de Pedagogs de Catalunya



DIARI DE L'EDUCACIÓ - Victòria Gómez: “És viable un cos únic docent?" 

"1 – Des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya ens inquieta el fet d’avançar cap a un cos de docents d’educació bàsica, donat que tan important és què s’ensenya com el com s’ensenya. Així doncs, pensem que cal una gran renovació dels Plans d’Estudi per la millora del sistema per tal que en tres o quatre anys del Grau més el màster puguin els futurs docents comptar amb la preparació suficient tant a nivell de continguts com a nivell metodològic. Certament, saber ensenyar és molt important però no menys que el què s’ensenya, per tant SÍ és interessant incidir molt més -tant en els graus com en els màsters en allò que fa referència a la didàctica en general com a les didàctiques específiques per tal que el professorat -de primària i/o secundària- arribi al coneixement didàctic del contingut (CDC) àmbits en els que els pedagogs/gues en som experts.

2 – Ens sembla bé, sempre i quan el Màster es basi en l’articulació entre la teoria i la pràctica docent dels mateixos estudis. Les mesures que serien necessàries prendre podrien ser:

  • L’establiment d’objectius didàctics, arrelats en unes competències clares que han de desenvolupar els qui es vulguin dedicar a l’activitat docent.
  • Un augment del nombre d’hores de treball a les escoles.
  • Introducció de mesures que facilitin les relacions entre les institucions formadores i les escoles.

L’informe Mackinsey (2007) revela que els docents constitueixen un factor clau en l’educació d’un país. Segons l’informe, tant la selecció dels qui vulguin ingressar en la professió docent, com la qualitat de la formació i també l’acompanyament -a través de professors experts que poden fer de mentors- dels qui comencen en la professió, constitueixen dimensions claus en la formació dels futurs docents i de la millora de l’educació."


Data de publicació: 6/11/2018