Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat, vocal de Tarragona: ´La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat, vocal de Tarragona: "La salut emocional dels infants a través dels

TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos" 12/11/2018

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat, vocal de Tarragona: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos"



Marta Fabregat Oró

Vocal de Tarragona

Col·legi de Pedagogs de Catalunya



TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos" 

“Un nen quan dibuixa sempre expressa emocions: A través del color en el què dibuixa, amb el que pinta, quan relaciona els colors, amb l’orientació del traç en el full: si dibuixa a dalt representa aspiracions del nen, si dibuixa a la part baixa ens indica que les necessitats bàsiques no estan cobertes, si dibuixa en la part esquerra es refereix més a la predominança de la mare i el passat, si dibuixa a la part dreta es refereix més a la predominança del pare i el futur, etc."

"El traç també és molt important. Quan traça d’una manera forta vol dir que cal atenció; quan el traç és més suau pot indicar un caràcter més tímid, una personalitat més dèbil i fràgil, etc."

"Tots els factors es determinen a través d’un estudi  investigacions al darrere, tot està evidenciat i constatat."

"Les persones tenim emocions, positives com pot ser l’alegria, negatives com pot ser la tristesa, la por, etc. En un dibuix pots veure la por o la tristesa d’un nen."  

"Tots aquests factors són trets que hem de tenir en compte, però també hem de tenir en compte informació escolar, informació mèdica, l’ambient, la situació, el moment, etc."

"El mestre pot veure un dibuix i parlar amb els pares i orientar-los, però posteriorment és recomenable posar-se en contacte amb professionals, com pot ser el pedagog/a per a què porti a terme un diagnòstic pedagògic i una actuació específica per abordar els temes més de fons dins el context educatiu"


Data de publicació: 12/11/2018