INICI > Generació coneixement > Parlem de Pedagogia
PUNT I SEGUIT EN L’ACOMPANYAMENT DEL PROJECTE VITAL DE LES PERSONES
PUNT I SEGUIT EN L’ACOMPANYAMENT DEL PROJECTE VITAL DE LES PERSONES
Posar en valor el docent dual [1]
Comprendre emocions de l’alumnat de PFI; ensenyar que el món no és enemic; gestionar la presa de decisions; identificar el coneixement de si mateix. Una dualitat mà gica: com orientadora impulsar l’autonomia del projecte vital, com docent explicar contingut aplicable a perfils professionals
Boli i llibreta nova. Llista de noms i cognoms entre les pà gines.
Em vesteix la millor roba de presentació. La primera impressió compte fins que pugui obrir boca. Després, el meu discurs i expertesa seran el valor afegit a l'aula.
Tot a punt.
Avui començo com a docent en els Programes de Formació i Inserció (PFI).
Mesos abans, trepitjava les aules de secundà ria o batxillerat, però com orientadora externa al centre.
Poder comprometre'm amb l'acompanyament de les persones, ha estat sempre dins els meus propòsits.
Madurar la tria amb un temps llarg de dedicació.
Apoderar-los per pair les dificultats i les bones noves que sorgeixen cada dia.
El repte es posa interessant. És una dualitat necessà ria.
Per una banda, com orientadora, impulsaré la gestió i autonomia del projecte vital dels alumnes i, com a docent, explicaré contingut aplicable a les seves futures tasques professionals i, formar perfils competents.
El valor afegit és generar espais per dubtes i debats, sense guió. Proposo que sigui espontani, que ajudi a l'alumnat a expressar les seves inquietuds vitals i professionals sense que el timbre de classe tanqui la nostra conversa per sempre. Oberts al dià leg, sempre.
Crec que aquesta dualitat és pura mà gia, mentre la resta de la comunitat educativa pugui pensar que els docents -duals-, som simples 'muggels'.
[1]
Article original: Flores, A. (marzo 2018). Poner en valor al docente
dual. Aula de Secundaria (26), p. 45. http://www.grao.com/ca/producte/poner-en-valor-al-docente-dual-as02694128
[2] Pedagoga i Tècnica d’Educació Infantil, experta en orientació acadèmica
i professional, membre de la Xarxa d’Experts
del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.
Data de publicació: 24/4/2018