Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com RNE - XAVIER URETA: ´L´escola a casa´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

RNE - XAVIER URETA: "L'escola a casa"

RNE - Xavier Ureta: "L'escola a casa" 22/12/2017

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > RNE - XAVIER URETA: "L´escola a casa"








Xavier Ureta Buxeda
Coordinador Grup de Recerca Pedagogia i Educació
Col·legi de Pedagogs de Catalunya







RNE - Xavier Ureta: "L'escola a casa" 22/12/2017


El tema de la socializació, en principi, no ha estat al passat un dels temes principals de les escoles, en el sentit que l'escola al seu moment, quan es va institucionalitzar, no es va fer per socialitzar, sinó per donar ensenyament a tot el món i universalitzar-la. La socialització ha estat posterior, encara que no veig que sigui un problema resolt a les escoles, donat que els problemes als centres educatius respecte a la socialització estan a la ment de tots: els temes de bullying, de comportaments dolents, d'abandonament prematur dels estudis, etc. Això vol dir que les escoles en aquest sentit han de millorar molt per que els nens i nenes es trobin realment a gust a la institució escolar.”

“Com a pedagog he de dir que l'educació a casa és una opció educativa més. No està escrit enlloc que l'educació hagi de ser d'una manera o d'una altra. Les matèries d'estudi, en definitiva, no deixen de ser unes matèries que ens imposa un ministeri a través d'un sistema educatiu concret que, a més, em sembla horrorós que els fagin polítics i no els professionals de l'educació, i després passa que quan es canvia el sistema polític, canvia també el sistema educatiu. Per això, entenc que les famílies vulguin apartar-se d'un sistema que no els convenç, que és car i a més d'alguna forma no els omple.”

“És difícil que alguns pares estiguin suficientement preparats per poder donar una formació preuniversitària, preestudis superiors o preprofessional. De totes formes, estem vivint al segle XXI. En aquest sentit, moltes escoles el que estan fent és adaptar-se a d'altras formes de fer, com podrien ser les comunitats d'aprenentatge, on intervenen les famílies, els ciutadans que estan entorn de l'escola, etc.; o l'aprenentatge col·laboratiu, però ben entés amb mestres preparats per portar a terme amb grups de treballm encara que no és exactament el que planteja el homeschooling, o el sistema de la classe invertida, que els nens aprenen a casa i després posen en comú el que han aprés a través de les TIC.”

“Ara mateix, a casa pots rebre moltíssima més informació que segurament la que puguis recollir a l'escola, altra cosa és que aquesta informació tu la transformis en coneixement, que és l'important de l'educació.”

Data de publicació: 22/12/2017