INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
EL TEMPS - M. Concepció Torres: "L'escola catalana, objectiu de l'Estat"
EL TEMPS - M. Concepció Torres: "L'escola catalana, objectiu de l'Estat" 23/10/2017
M. Concepció Torres Sabaté
Secretà ria
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
EL TEMPS - M. Concepció Torres: "L'escola catalana, objectiu de l'Estat"
"Torres ressaltava que 'la competència en castellà dels alumnes catalans és una mica més elevada que la resta. I això són dades de l’informe PISA i d’uns altres informes que es fan a l’Estat espanyol'. 'Tu vas a les escoles i els nens parlen castellà i català . I fora utilitzen tant el castellà com el català , siguin castellanoparlants o catalanoparlants a casa. I el context social, de mitjans de comunicació, és també d’aquestes dues llengües', reblava. La pedagoga ressaltava aixà mateix l’esforç d’introducció de l’anglès: 'Des d’un punt de vista pedagògic, com més llengües puguem incorporar, més llengües aprendrem'.
Pel que fa a la immersió, Torres considerava un èxit el model 'des de l’à mbit de la pedagogia. Pels resultats, per com veiem el desenvolupament dels nens mateixos, fins i tot a secundà ria i les universitats. Pot haver-hi mancances, hem de treballar totes les llengües, però els nens se’n surten. El procés ha estat positiu i s’ha de continuar treballant per anar a més, no sols amb el castellà i el català , sinó amb altres'.
En el fons de tot plegat, però, habita també una certa confusió de termes. 'Fomentar l’esperit crÃtic és fonamental en una societat democrà tica. I és un concepte diferent de l’adoctrinament, en el camp de la pedagogia tenim molt clar què és una cosa i què és l’altra. I els polÃtics també s’ho haurien d’aclarir, perquè no és el mateix', assenyalava.
Torres, finalment, nega que a l’escola catalana, fins i tot ara, hi haja conflictes. 'Tu vas a les escoles i no hi ha cap escola que hi hagi cap enfrontament o grups separats. Això és a fora, no dins. El que es fa a les escoles és treballar els conflictes i tothom pot dir-hi la seva', raona l’experta."
Data de publicació: 23/10/2017