Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com “APRENDRE DE LLETRES...” I DE PEDAGOGIA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Presidència > Institucional

“APRENDRE DE LLETRES...” I DE PEDAGOGIA

En un acte conjunt amb la Universitat de Barcelona Edicions i dins dels actes del 15è aniversari del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (2002-2017), fou presentat, divendres passat, el llibre “APRENDRE DE LLETRES. Literatura i Pedagogia, vides paral·leles” del doctor en pedagogia i professor de pedagogia internacional de la UB, Enric Prats. 

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > El Col·legi > “APRENDRE DE LLETRES...” I DE PEDAGOGIA Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > El Col·legi > “APRENDRE DE LLETRES...” I DE PEDAGOGIA Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > El Col·legi > “APRENDRE DE LLETRES...” I DE PEDAGOGIA

En la inauguració de l’acte, la presidenta del COPEC Rosa Rodríguez, destacà el compromís del doctor Prats amb la pedagogia i amb l’educació: “tal com ens diu l’Enric al llibre: ‘Si la literatura té el filòleg, l’educació té el pedagog, oficis de crítica i observació. I aquest és un llibre de pedagogia, de teoria de l'educació...’, molt d’acord Enric perquè a vegades ens oblidem que la pedagogia és la ciència de l’educació...”.


La doctora M. Concepció Torres, secretaria de la Junta de Govern, s'encarregà de fer la glossa del llibre i de l'autor on posà de relleu la trajectòria d’Enric Prats com a pedagog i com autor de diverses publicacions pedagògiques: “és una persona reflexiva i crítica que la podem descobrir a través dels seus articles i llibres (...) jo m'atreveixo a dir que és un filòsof de l'educació del nostre temps” comentant del llibre que: “Al llarg de 10 capítols hi ha un recorregut de mirades de l'educació des de prismes pedagògics diferents”


Enric Prats amb el mestratge de qui sap comunicar pedagògicament, va anar desvetllant cadascuna de les obres literàries en les que APRENDRE DE LLETRES extreu els aprenentatge de vida en un exercici pedagògic fonamentat en l'experiència vital dels llurs autors. En un apassionant viatge per cadascun dels llibres, Enric Prats, va desgranar i transferir a la pedagogia conceptes com LA PEDAGOGIA DEL TERROR, que queda palès en algunes de les obres: “els arguments de les pedagogies autoritàries son la por i la ignorància (pg.46) ” o la SUPERACIÓ PERSONAL en contraposició de la dialèctica del inevitable destí: “tot és superable i res és definitiu perquè depèn de la força de voluntat (p. 47)”. El doctor Enric conclou la presentació fent esment a una reflexió: “No sabem (...) si l’educació serveix per a canviar la societat o la societat ha de canviar l'educació (p.19)”.

 

Es tanca l'acte amb la una tertúlia informal amb l'autor i la signatura de llibres i una nova aportació a la pedagogia del nostre temps que fa créixer el llegat pedagògic del nostre país.


Data de publicació: 15/3/2017