INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats
COPEC-TARRAGONA AMB ELS FUTURS PEDAGOGS/GUES DE LA URV
Aquest mes de març COPEC-TARRAGONA ha estat convidat de nou per la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili, aquest cop per participar en l’assignatura de Projecció Professional amb els estudiants de 2n del Grau de Pedagogia.
L'objectiu principal de la col·laboració és fer una aproximació als estudiants sobre què és el COPEC i quines són les sortides professionals del Pedagog/a i del Psicopedagog/a.
En primer lloc, dimecres 8 de març, la ponència va anar a cà rrec de Marta Pagès, vocal de COPEC-GIRONA, i la seva presentació va constar de dues parts; introducció al COPEC i exposició d'un perfil professional concret.
En la presentació introduà el COPEC i el Codi de Deontologia, explicà com es genera el coneixement Pedagògic a partir dels Grups de Recerca, la Revista EIX (Educació i Xarxa) i el Parlem de Pedagogia. També va presentar el perfil dels Pedagogs/gues i Psicopedagogs/gues; les seves funcions i els à mbits d'intervenció professional, i introduà la Borsa de Treball i els diferents Serveis a disposició dels col·legiats/des.
Seguidament Marta Pagès va presentar la seva experiència professional com a pedagoga a l'Equip d’Intervenció Familiar de la Selva al Projecte "Cases d’Infants", à mbit on treballa i coneix en profunditat.
La setmana següent, dimecres 15 de març, Eva Font, vocal d'EMPRESA del COPEC, va realitzar la presentació d'un altre perfil professional del pedagog/a i del psicopedagog/a, d'un à mbit de la Pedagogia diferent a l’anterior.
Va compartir el seu perfil professional com a pedagoga i psicopedagoga en l’à mbit de l'empresa i va fer una introducció a l'emprenedoria, explicant diferents enfocaments des de la seva experiència i trajectòria, en el camp del treball a l'empresa (gestió de la formació, relacions empresarials, gestió grupal, gestió de conflictes, treball administratiu...), a la consultoria (impartició de formació, formació a mida, relacions comunicatives, suport i supervisió, anà lisi i formació contÃnua...) i el treball al gabinet (formació especÃfica en salut i psicoanà lisi, grups de treball, supervisió, anà lisi, relacions institucionals, generació de coneixement, escriptura).
Un cop més URV i COPEC han col·laborat conjuntament per apropar la part acadèmica a la part professional dels futurs/es pedagogs/gues, una complicitat imprescindible entre teoria i prà ctica que redundarà en una millor preparació dels professionals de pedagogia del demà .
Data de publicació: 31/3/2017