Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com RADIO EUSKADI - Victòria Gómez: ´Les sèries infantils´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

RADIO EUSKADI - Victòria Gómez: "Les sèries infantils"

RADIO EUSKADI - Victòria Gómez: "Les sèries infantils" 20/12/16

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > RADIO EUSKADI - Victòria Gómez: "Les sèries infantils"




Victòria Gómez Serés
Vicepresidenta
Col·legi de Pedagogs de Catalunya


RADIO EUSKADI - Victòria Gómez: "Les sèries infantils" , a Boulevard - Txikigune. Del minut 43:00 al 52:42. 

“L'estudi que hem fet al Col·legi de Pedagogs arrenca de taules rodones fetes l'any passat i fa dos anys, per veure quines eren les característiques de les joguines més importants i que més necessitaven els nostres nens, i aquells que eren més segurs. Descobrim que les joguines més venudes són aqueles que van en relació a les sèries televisives.”

“Aquest any la joguina estrella és el garatge-observatori de La Patrulla Canina, sèrie on un nen de 10 anys expert en tecnologia que rescata i ajuda als demés a treballar en equip, que és un valor positiu.”

“Shin Chan és una sèrie que tampoc deurien veure els nens, és una sèrie per adults en la què s'observa la hipersexualització, fet que pot comportar que els nens, especialment els preadolescents es fixen més ràpid en la part estètica de la figura femenina de la sèrie que en els processos i accions que n'hi ha. Això pot portar a processo de maduració més ràpids.”

“Peppa Pig tindria com positiu potser que planteja una família natural (pare, mare, dos nens, avis i un entorn social). A part això té molt poques coses positives, per exemple, el pare és molt superficial.(…) El petit George sempre aconsegueix les coses a base de rebequeries, exemple que sí hem vist que els nens de tres anys solen imitar molt."

“No n'hi ha cap sèrie que transmeti solament valors positius ni cap que transmeti solament valots negatius. Nosaltres el què recomanem basicament és que els pares estiguem presents davant del visionat d'aquestes sèries, i que d'alguna manera poguem establir un diàleg pedagògic amb els nostres fills.”

Data de publicació: 20/12/2016