INICI > El COPEC > La veu del COPEC
NdP: PRESENTACIÓ PROJECTE “SÈRIES INFANTILS. Una aproximació d’anàlisi pedagògica”
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE:
“SÈRIES INFANTILS. Una aproximació d’anàlisi pedagògica”
Barcelona 16 de desembre de 2016
Avui s’ha presentat el Projecte “SÈRIES INFANTILS. Una aproximació d’anàlisi pedagògica”, un estudi sobre les sèries que veuen els nostres infants i els valors que se’n desprenen, del Grup de Treball Joc i Joguina del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, on s’ha posat de relleu la importància que la família acompanyi l’infant en la visualització de les sèries infantils i en la tria del joc i la joguina, atès l’impacte que tenen en el desenvolupament del nen i nena.
Rosa Rodríguez, presidenta, ha posat de manifest la seva satisfacció per la fita assolida amb el projecte, agraint a Anna Ferré, coordinadora del Grup de Treball Joc i Joguina (GTJJ) i coordinadora del projecte, la seva implicació i bon fer en tot el desenvolupament de l’estudi. El seu compromís envers el GTJJ i la pedagogia, ha fet possible que avui sigui presentat en societat. Ha agraït a M. Victòria Gómez, vicepresidenta i responsable dels grups de treball, pel seu guiatge, suport i direcció en el projecte. Una tasca que porta a terme amb tots els Grups de Treball del COPEC, grups formats per col·legiats i col·legiades que, des de l’altruisme i amor a la pedagogia, són el motor de generació de coneixement pedagògic del Col·legi de Pedagogs, avui en tenim una mostra.
M. Victòria Gómez, directora del projecte, ha explicat l'oportunitat que ha tingut el grup de treball de plantejar un estudi al voltant de les sèries infantils amb la finalitat de valorar la importància de les mateixes dins la vida dels infants i la tasca pedagògica de les famílies, per tal d’aconseguir un bon vincle entre pares i fills a l’hora de treballar els valors de les sèries infantils. Explica que un cop l’infant està visualitzant una sèrie televisiva o jugant amb aquell joc/joguina de la sèrie, també és necessari que una persona de la família guiï i acompanyi l‘infant, des de veure la sèrie amb ell i saber “què mira i què veu”, fins a mantenir un diàleg proper sobre el seu personatge preferit, la situació que més li agrada i com s’ha sentit.
Anna Ferré, coordinadora del projecte, ha destacat que un percentatge elevat d’infants mira les sèries infantils a la tarda–vespre, i que una de les sèries infantils més vista fomenta valors basats en la cooperació, treball en equip i l’amistat, tot i que també n’hi ha d’altres força populars que fomenten la diferenciació per raons de gènere i la baralla com a mitjà per a resoldre els conflictes, valors aquests que l’infant després reprodueix amb els seus iguals, ja sigui a casa, en l’escola o en els espais de lleure. Com a proposta pedagògica per a les famílies, Ferré destaca que a través de l’acompanyament constant d’un adult s’ajuda a l’infant al desenvolupament de pensament crític i la reflexió personal, a sentir-se segur i confiat, a millorar l’expressió oral, a interpretar les experiències viscudes a través de les sèries i així promoure la creativitat i la socialització. Conclou que el més essencial és el diàleg adult-infant, ja que esdevé un suport fonamental en el seu aprenentatge per tal que sigui significatiu.
M. Victòria Gómez clou l’acte agraint a totes les persones que han fet possible la realització d’aquest projecte, als pedagogs i pedagogues: Núria Pedrós, Jordi Puig, Marta Pagès i Montserrat Alguacil, a les estudiants de pedagogia en pràctiques -ara ja pedagogues- Andrea García i Elisabeth Bermúdez. Així com a l’associació socioeducativa Les Cent Teies i a les organitzacions de l’àmbit comercial Gargamel Joguines, Devir, Kid’s Cluster i Kinuma.
Més informació: Joan Gamero, Vocal de Comunicació: comunicacio@pedagogs.cat – 609403879
RESSÓ ALS MITJANS:
- EL PERIÓDICO: "Veure sèries infantils sense control adult perjudica les relacions socials i el rendiment escolar"19/12/16
- El DÍA.ES - "Pedagogs alerten als pares sobre el masclisme o l'altruisme d'algunes sèries" - 16/12/16
- ABC - "Doraemon fomenta el bullying i Tom y Jerry la violència" 16/12/16
- LAINFORMACIÓN.COM - "Els nens que imiten els personatges de les sèries es relacionen amb més dificultat" 16/12/16
- RADIO EUSKADI - Victòria Gómez: "Les sèries infantils" 20/12/16
- CATALUNYA RÀDIO - Victòria Gómez: "Les sèries infantils"18/12/16
Data de publicació: 16/12/2016