INICI > El COPEC > Presidència > Parlaments actes
MÀSTER I POSTGRAU CRIANÇA UB - COINAUGURACIÓ
MÀSTER CRIANÇA 0-3 I ATENCIÓ SÒCIOEDUCATIVA I POSTGRAU CRIANÇA 0-3 I BENESTAR FAMILIAR
UNIVERSITAT DE BARCELONA 07-10-2016
Bona tarda a totes i tots!!
Les meves salutacions a la
vicerectora de la UB, una de les fundadores del COPEC, al president de l’Associació Catalana Pro-alletament
Matern, que ens farà una conferència que porta un títol força provocador, “l’Infant,
amic o enemic”, al director adjunt de l’ICE de la UB que he tingut el gust de
conèixer, a l’equip directiu i docent del Màster i Postgrau, als qui us heu
matriculat i a totes i tots els que estem avui compartim aquest acte inaugural.
És un privilegi ser avui
aquí i saludar-vos. Agraeixo que l’equip directiu i concretament a doctora Núria
Rajadell amb qui ens uneix/m’uneix un vincle especial, l’oportunitat de poder
fer-vos arribar el suport del Col·legi de Pedagogs de Catalunya a aquest Màster
sobre CRIANÇA 0-3 I ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA i Postgrau CRIANÇA 0-3 I BENESTAR
FAMILIAR, que avui s’inicia.
Us estudis de
postgraduació que aborda l’educació des de la infància primerenca i les
famílies i, molt important, les relacions de parentalitat. Cal tenir en compte que les Famílies són agents
de primer ordre en l’educació dels infants i que a voltes resten relegades a un
segon pla, és fonamental que es tracti en aquests estudis i es doni la rellevància
que es mereix.
És de cabdal importància,
també, que en el Màster i Postgrau s’entengui l’educació en el seu sentit més
ampli, així com que l’actuació educativa es dona en tots els àmbits en què es
troba immers l’infant: família, escola, entorn, comunitat...
Des del punt de vista
pedagògic, he gaudit molt amb els continguts tant extensos que abordarà el
Màster i el Postgrau. Continguts que fan èmfasi en cadascun dels factors que
incideixen en el procés maduratiu i de desenvolupament dels infants, com els
processos cognitius, els educatius, els de socialització, els de salut, entre d’altres.
A més d’abordar, també, el
marc socioeconòmic i normatiu, les disrupcions infant-família -com per exemple
en el capítol dedicat a les adopcions i els acolliments- i, molt important, la
diversitat lligada a l’entorn cultural.
Gratament sorpresa pel
professorat que intervé, impressiona veure des de quantes disciplines es
nodreix el Màster i el Postgrau!
Tots sabem la importància
pedagògica de la praxis professional en el desenvolupament de les competències
i el valor afegit que suposa per les tasques del dia a dia, tanmateix, la
formació i, molt concretament, la formació especialitzada com ho és aquesta,
aporta coneixement científic, anàlisi i reflexió crítica que millora
qualitativament el nostre quefer professional.
Una millora en la qualitat
de la nostra intervenció educativa en un dels valors més preuats de les
societats: la infància.
Felicitats a totes i tots
que heu fet possible aquest Màster i Postgraus i, a tots els qui us hi heu
matriculat els desitjos que en gaudiu molt!
Moltes gràcies,
Rosa Rodríguez i Gascons
Presidenta
Data de publicació: 13/10/2016