INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
DIARI DE TARRAGONA - M.Concepció Torres: "S'ha de potenciar l'anglès sense desmantellar el model edu
Diari de Tarragona - M. Concepció Torres: "S'ha de potenciar l'anglès sense desmantellar el model educatiu" 2/9/2016
Secretà ria
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
Diari de Tarragona - M. Concepció Torres: "S'ha de potenciar l'anglès sense desmantellar el model educatiu"
-És adient aplicar un model trilingüe a l'ensenyament públic?
Com a Col·legi de Pedagogs, sempre hem defensat el model d'inclusió que està actualment vigent a Catalunya i hem defensat la llei catalana, perquè no crea diferències entre els nens. El problema és crear un problema on no n'hi ha. Des de fa 30 anys està funcionant.
-Però s'ha de millorar l'anglès.
És la gran assignatura pendent, però s'està fent, igual que s'ha de millorar el castellà i el català . No fa tant que s'ensenya a les escoles. Portem un endarreriment. El que és segur és que problemà tiques entre el castellà i el català no n'hi ha.
-Com millorem l'aprenentatge en anglès?
Una hora més aquà o allà no soluciona res ni garantitza res. No significa que els alumnes surtin experts en aquesta matèria. Per què no s'intenta ensenyar anglès d'una manera més interdisciplinar, en altres matèries? Més val apostar per aquest camÃ, però sense canviar aquest model que tenim i que va bé. Aquest sà seria positiu, i cada cop els centres ho fan més, però el professorat ha d'estar preparat. Això també s'ha de tenir en compte.
- On es pot actuar des de la pedagogia?
S'ha de quotidianitzar la llengua, cercar moments quotidians per parlar-la. Per exemple, fent que el professor faci les tutories en anglès.
-I desprès anar més enllà .
Una cosa que fan a molts països és crear la cultura de veure les pel·lÃcules en versió original. Dins de les escoles s'hauria de buscar aquests moments d'incorporar el domini de l'anglès, potenciar els intercanvis o aspectes clau com la lectura. Queda molt per fer, i el treball no és solament de l'escola, sinó d'altres à mbits com la famÃlia.
-En què s'ha fallat a l'hora d'ensenyar idiomes?
Qualsevol idioma es fa més complex quan utilitzes una metodologia d'aprenentatge basada en la memòria. Convé emprar diferents instruments per aquest aprenentatge, com el vÃdeo o el reportatge, o fer investigació. Tot això genera una riquesa molt important, per posar en prà ctica allò que s'aprèn.
Data de publicació: 2/9/2016