Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com RÀDIO 4- Mònica Fernàndez, coord. GT. Altes Capacitats: ´Superdotats: Talent incomprès ´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

RÀDIO 4- Mònica Fernàndez, coord. GT. Altes Capacitats: "Superdotats: Talent incomprès "

RÀDIO 4 - Mònica Fernàndez"Superdotats: Talent incomprès " 6/2/16

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > RÀDIO 4- Mònica Fernàndez, coord. GT. Altes Capacitats: "Superdotats: Talent incomprès "




Mònica Fernàndez Díaz
Coordinadora GT Altes Capacitats
Col·legi de Pedagogs de Catalunya




RÀDIO 4 - Amics i coneguts"Superdotats: Talent incomprès " Del minut 28:30 al 36:44

"Aquests alumnes tenen una necessitat constant de reptes intel·lectuals, i si l’escola o l’institut no els hi proporciona, la motivació pels coneixements i els aprenentatges minva i això provoca que no s’esforcin, que perdin interès, etc. Llavors molesten a classe, distorsionen, no presenten les feines, etc."

"On realment es troba més el fracàs escolar d’aquests alumnes és a la Secundària. Com  han viscut de rendes durant la primària no els hi cal esforçar-se, no tenen motivació perquè no tenen reptes intel·lectuals suficients, llavors, al no tenir hàbits d’estudi ni de treball es troben a la Secundària amb un problema greu: els aprenentatges es van complicant i al no poder afrontar-los amb èxit ens trobem amb un fracàs escolar més gran."

"Hi ha una falta de formació dels professionals de l'educació com mestres, pedagogs, psicopedagogs, psicòlegs, etc. sobre Altes Capacitats a les carreres universitàries. Pràcticament no hi ha cap universitat que tingui alguna assignatura sobre Altes Capacitats en aquestes professions. Llavors ens hem de instruir de forma externa en aquest àmbit. Es veritat que fa dos anys el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya va crear un protocol de detecció i atenció per als alumnes amb altes capacitats, ha fet una guia per escoles i famílies, però encara hi ha una llacuna en aquest aspecte. S'està treballant, està funcionant molt bé però encara falta una detecció i identificació d'alumnes amb altes capacitats."

Data de publicació: 8/2/2016