Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com TVE2 - Mònica Fernàndez, coordinadora GT Altes Capacitats: ´Altes Capacitats´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió

TVE2 - Mònica Fernàndez, coordinadora GT Altes Capacitats: "Altes Capacitats"

TVE2- Mònica Fernàndez: "Debatint sobre les Altes Capacitats" 28/01/2016

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > TVE2 - Mònica Fernàndez, coordinadora GT Altes Capacitats: "Altes Capacitats"



Mònica Fernàndez Díaz
Coordinadora Grup de Treball Superdotació i Altes Capacitats
Col·legi de Pedagogs de Catalunya





TVE2:"Debatint sobre les Altes Capacitats" a Vespre a la 2, amb Montse Elias. Del minut 31:12 al 50:22. 

“El fracàs escolar entre els nens i nenes amb Altes Capacitats ve, entre d’altres factors, pel fet de que aquests alumnes tenen una necessitat constant de reptes intel·lectuals. Si l’escola o l’institut no els hi proporciona, la motivació pels coneixements i els aprenentatges es redueix. Llavors, entre això, que no s’esforcen perquè no tenen motius per esforçar-se i, a més, el fet que durant la Primària, sobretot, viuen molt de rendes, pel fet que no els fa falta l’esforç, el fracàs ve a la Secundària.”

"Quan són molt petits parlem de precocitat intel·lectual, sempre i quan passem les proves. Si això desemboca en una alta capacitat en concret o no, es veurà amb el temps, quan sigui més gran, cap al cicle mitjà. La precocitat pot desenvolupar-se en una alta capacitat de talent o de superdotació, que és el més sovint, o pot equiparar-se amb la resta de l’alumnat de la seva edat cronològica.”

“Nosaltres, des del Grup de Treball, hem fet un estudi recentment sobre l’acceleració de curs, un concepte que crea molta controvèrsia.(...) Saber fer una bona identificació, un bon informe de les capacitats d’aquest alumne, perquè no tots els alumnes amb altes capacitats tenen un perfil adient per poder accelerar totalment el curs. (...) Tot i així, s’ha de preguntar al nen cóm ho veu, la família ha d’estar d’acord, l’escola, l’EAP i el professional que fa l’informe ha de recomanar-ho. El que hem detectat amb aquest estudi es que, a part de que els alumnes ho han vist com una mesura molt bona, és molt important que hi hagi una revisió trimestral per si es necessiten encara més adaptacions.”

Data de publicació: 29/1/2016